استانی 14:14 - 31 مرداد 1393
امام جمعه موقت کرمان:
امام جمعه موقت کرمان گفت: نگاه به مسجد باید عوض شود.

نگاه به مسجد باید عوض شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : 30 مرداد ماه با عنوان روز مسجد نامگذاری شده است و علت این نامگذاری هم حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و آتش زدن این مکان مقدس بود.

وی بیان داشت: مهمترین اصل در حوزه مساجد این است، افرادی که می‌خواهند مسجد را بسازند یا توسعه دهند و یا تعمیر و مرمت کنند باید بدانند این کار فقط توسط مومنان به خدا صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: فردی که قصد ساخت مسجد را دارد باید ایمان به خدا داشته باشد و قیامت را از عمق وجود خود قبول کند.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: نگهداری و نظافت مسجد حائز اهمیت است که این امر به مردم آن منطقه برمی‌گردد و نظافت مسجد دارای ثواب است.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: نگاه به مسجد باید عوض شود و مسجد را به عنوان پایگاه عظیم دین، رشد و تعالی بدانیم.

قاسمی‌زاده اضافه کرد: امام خمینی (ره) مسجد را محور حکومت‌داری خواندند و انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما باید مسجد را پایگاه مهم دین، علم، فرهنگ و تعالی بدانیم و رسالت‌های اصلی در مورد مسجد شامل اقامه نماز، یاد خداوند متعال کردن و جستجو و سئوال از دانش و علم است.

قاسمی‌زاده ادامه داد: دولت و خیران برای ساخت اماکن مذهبی و غیرمذهبی اقدام می‌کنند، اما می توان مکان‌هایی را احداث کرد که تمام نیازهای مردم را برطرف کند.

وی بیان داشت: آموزش در حوزه‌های مختلف رسالت نخست مسجد است و تربیت افراد هم باید در مسجد انجام شود.

قاسمی‌زاده گفت:  نقش مسجد در بحث سیاست هم مهم است و توجیه مردم در مورد اقدامات نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مسئولان باید در مسجد صورت گیرد.

وی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این امام  همام (ع) می‌فرماید «کسی که نعمت‌های خدا را قدر می‌داند، خداوند بر میزان نعمت‌هایش می‌افزاید».

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: اول ذی‌القعده ولادت حضرت معصومه (ع) است و روز دختران نامگذاری شده است و حضور ایشان در ایران منشا برکات زیادی بود و حضرت معصومه (ع)، الگویی برای مومنان و شیعیان هستند.

قاسمی‌زاده با اشاره به کوتاهی بعضی خانواده‌ها در برابر دختران خود گفت: باید توجه بیشتری نسبت به جوانان به‌ویژه دختران صورت گیرد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت بیان داشت: نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی بر سه قوه بنا گذاشته شده است و هر سه رکن تحت تدبیر، سیاست‌گذاری و نظارت ولی‌فقیه زمان هستند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: در آغاز به‌کار دولت یازدهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور فرمودند «روحانی، رئیس جمهوری مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی است».

وی ادامه داد: همه کسانی که می‌خواهد، خودشان را با دولت هماهنگ کنند و خدمت بهتری ارائه دهند باید ویژگی‌های رئیس جمهور را داشته باشند تا بتوانند روحانی را کمک کنند.

قاسمی‌زاده انتقاد سازنده را بسیار ارزشمند دانشت و عنوان کرد: هفته دولت فرصتی برای تجلیل از دست‌اندرکاران نظام مقدس اسلامی است و همچنین دولتمردان باید بیایند و بگویند طی یک سال گذشته چه کرده‌اند و برای سال آینده چه می‌کنند.

وی به نیابت از مردم کرمان هفته دولت را به استاندار کرمان تبریک گفت و افزود: رزم‌حسینی توان خود را برای عمران و آبادانی استان کرمان گذاشته است و از تلاش‌های وی تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه موقت کرمان اولویت‌های دولت یازدهم را اقتصاد، علم و فرهنگ خواند و اضافه کرد: اگر مردم و مسئولان یک کشور دست‌به‌دست هم دهند و بخواهند کشور را آباد کنند، این امر امکان‌پذیر است و ما باید کمک کنیم تا دولتمردان بهترین خدمات را ارائه کنند.

قاسمی‌زاده به تمدید حکم رئیس قوه قضاییه توسط مقام معظم رهبری برای پنج سال دیگر اشاره کرد و افزود: آیت‌الله آملی‌لاریجانی توانایی خوبی دارد و گام‌های موثری برداشته است.


4534415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است