استانی 12:40 - 23 مهر 1398
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: علاقمندان به پرنده‌نگری در تالاب میقان اراک باید مجوز دریافت کنند.

آغاز گردهمایی درناهای خاکستری در تالاب میقان اراک/پرنده‌نگری در تالاب "مجوز لازم" شد

رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی به سمت ایران و تالاب میقان اراک افزود: با سرد شدن هوا کوچ پرندگان آغاز می‌شود و تالاب میقان اراک که یکی از تالاب‌های زنده مرکز ایران است، هرساله شمار بسیاری از پرندگان مهاجر را میزبانی می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب میقان اراک برای پذیرش پرندگان مهاجر بیان کرد: در حال حاضر شاهد حضور پرندگانی همچون سنقر تالابی، حواصیل خاکستری، اردک، خوتکا و شمار بسیاری غاز در تالاب هستیم، همچنین ورود درناهای خاکستری و فلامینگو به تالاب آغاز شده و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تعداد این مهاجران به تالاب میقان هستیم.

میرزایی با بیان اینکه بیش از دو هزار قطعه پرنده مهاجر را می‌توان در حال حاضر در تالاب میقان مشاهده کرد، افزود: هنوز سرشماری دقیقی انجام نشده، اما با دوربین می‌توان پراکندگی آنها در سطح تالاب را شاهد بود.

وی در خصوص وضعیت آبی تالاب میقان اراک، گفت: بارندگی های ابتدای سال جاری باعث تکمیل ظرفیت آبی تالاب شد ولی در حال حاضر با توجه به تبخیر بالا در تابستان و عدم ورود آب به تالاب، سطح آب در مقایسه با ابتدای سال جاری کاهش یافته و حتی بخش‌هایی که امکان تردد با قایق در آنها وجود داشت خشک شده است، اما وضعیت برای مهاجرت پرندگان بسیار مطلوب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه تالاب میقان و حضور پرندگان مهاجر در این منطقه فرصتی برای پرنده‌نگری ایجاد می کند، بیان کرد: در حال حاضر امکان پرنده‌نگری در تالاب وجود دارد، اما طبق مطالعات انجام شده در سال گذشته، پرنده‌نگری در تالاب میقان اراک باید با اخذ مجوز از اداره کل محیط زیست استان انجام گیرد که البته این مجوز برای تعداد محدودی از تورها و در نقاط مشخص صادر می‌شود.

انتهای پیام


10267016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است