وبگردی 13:58 - 26 فروردین 1393
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه این وزارتخانه برای تسریع روند واگذاری سرخابی‌ها با سازمان خصوصی‌سازی تقسیم کار کرده، گفت: در رابطه با واگذاری سرخابی‌ها و ببیشتر از بحث بدهی، در حوزه دارایی دو باشگاه مشکل داریم زیرا امکانات و دارایی‌هایی دارند که اسناد آنها به نام‌شان نیست و مالک آنها به حساب نمی‌آیند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،امیررضا خادم در مورد تشکیل کمیته‌ای به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان برای بررسی راهکارهای واگذای سرخابی‌ها، اظهارداشت: این موضوع در نشست وزیر ورزش و جوانان در دولت به تصویب رسیده و صحبت‌هایی هم در رابطه با آن مطرح شده است اما هنوز نشست مشخصی نداشته‌ایم تا دقیقا مشخص کنیم که اعضای این کمیته چه کسانی خواهند بود. به طور حتم از نهادهای نظارتی در این کمیته نماینده خواهیم داشت. به زودی تکیلف را مشخص می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته نشست خوبی با سازمان خصوصی داشتیم، ادامه داد: برای اینکه روند واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تندتر شود و هر چه زودتر به نتیجه برسد، به یکسری تفاهمات خوب رسیدیم. ضمن اینکه قرار بر این شد تا هر چند هفته یکبار نشستی در همین زمینه داشته باشیم تا بتوانیم شرایط را بر اساس اتفاقات روز و پیگیری‌های انجام شده بررسی کنیم.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در رابطه با تفاهمات حاصل شده در نشست برگزار شده با سازمان خصوصی به مهر گفت: در واقع بر اساس این تفاهمات میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی تا زمان تعیین تکلیف نهایی سرخابی‌ها تقسیم کار شد. مقرر شد تا طی این مدت کارهای اجرایی مربوط به اداره تیم مانند بسته شدن ترکیب تیم برای فصل آینده لیگ برتر و مشخص کردن تکلیف هیات مدیره توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شود اما امور مربوط به حوزه واگذاری هم توسط سازمان خصوصی سازی پیگیری شود. 

خادم تاکید کرد: البته انعقاد قرارداد بازیکنان با همفکری و تائید نهایی سازمان خصوصی انجام خواهد شد. ضمن اینکه با وجود مسئولیت سازمان خصوصی سازی برای واگذاری، ما هم در وزارت ورزش و جوانان موظفیم تا شرایط و ساز و کارهای لازم را فراهم کنیم.

" دیروز اعلام شد که در کمیته مورد نظری که تشکیل خواهد شد، راهکارهای واگذاری سرخابی‌ها طی سه ماه آینده بررسی می‌شود و تا پایان شهریورماه هم تعیین تکلیف خواهد شد. فکر می‌کنید انجام این کار در همین مدت زمان ذکر شده شدنی باشد یا اینکه کار به نیمه دوم سال هم کشیده خواهد شد"؟، خادم در پاسخ به این پرسش به یکسری مسائل و مشکلات موجود اشاره کرد و تاکید کرد که تلاش‌مان این است تا هر چه سریعتر کار را به سرانجام برسانیم.

وی در این زمینه اینگونه توضیح داد: برای واگذاری سرخابی‌ها باید روال قانونی طی شود در حالیکه یکسری مسائل حقوقی وجود دارد که مربوط به شفاف‌سازی دارایی‌های دو باشگاه است. در واقع بیشتر از بحث بدهی، در حوزه دارایی دو باشگاه مشکل داریم. دو باشگاه پرسپولیس و استقلال امکانات و دارایی‌هایی دارند که اسناد آنها به نام‌شان نیست و به نوعی مالک صد در صد این امکانات و دارایی‌ها به حساب نمی‌آیند.

خادم تصریح کرد: شرایط سرخابی‌ها باید به گونه‌ای باشد که از نظر حقوقی قابل واگذاری باشند. بنابراین باید اول به اینگونه مسائل رسیدگی شود تا بتوانیم روند کار را به صورت حقوقی و قانونی پیگیری کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تاکید کرد: آنچه در این مورد می‌توانم صراحتا بگویم این است که برای فصل 94 - 93 باید وزارت ورزش و جوانان سازمان دهی دو باشگاه مورد نظر را انجام دهد و اینکه هیات مدیره تیم‌ها را ببندد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی در حوزه واگذاری سرخابی‌ها مسئولیت اصلی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در مورد مدت زمان واگذاری و اینکه این کار تا پایان شهریورماه انجام می‌شود یا نه هم باید بگویم خیلی به ما ارتباط ندارد. وزارت ورزش و جوانان همان طور که گفتم باید شرایط را برای واگذاری فراهم کند اما مسئول اصلی سازمان خصوصی است و  وزارت در آن دخالتی ندارد. ضمن اینکه به طور قانونی تا پایان سال 93 برای واگذاری پرسپولیس و استقلال وقت است.

خادم در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تلاش‌مان این است تا حداکثر طی یکی دو هفته آینده تکلیف هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: البته هنوز به نتیجه نهایی و مشخص نرسیده‌ایم. فعلا دنبال اسپانسر  برای تیم هستیم ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان گزینه‌ای برای مدیریت این باشگاه ندارد. به طور معمول باید هیات مدیره تشکیل شود و توسط آنها مدیرعامل تعیین گردد.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد که حسابرسی از قراردادهای بازیکنان استقلال نهایی شده است. فقط اینکه باید به جمع‌بندی نهایی برسیم.


3486680
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیام‌هایی که از رویاهای خود دریافت می‌کنیم. نمادها یا کهن الگوهای اولیه که از اجدادمان به ما منتقل شده‌اند، ما را از آنچه برای هر یک از ما منحصر به فرد، معتبر و مقدس است، آگاه می‌سازند. وقتی به این پیام ها توجه می کنیم، مسیر تکامل روح خود ر...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کبد مسئول جریان روان احساسات، انرژی و خون است هنگامی که کبد به درستی کار می‌کند، احساسات متعادل می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تعیین مرزهای سالم در روابط چیزی است که اکثر ما هنگام بزرگ شدن آن را یاد نگرفته ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در گفتگو با حجت الاسلام سیدعلی بطحائی، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی معاصر راهبرد‌های فرا راه آینده جبهه نرم فرهنگی بررسی شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نگهداری اشتباه از پیاز و سیر باعث جوانه زدن آنها می‌شود، از این رو برای جلوگیری از این مساله باید روش‌های صحیح برای نگهداری آنها به کار ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مروری بر زندگی جهادی سردار شهید سیدمحمد حجازی در کلام هم رزمانش را از نظر می‌گذرانید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی شما اصرار دارید در ۵ فرد متولد یک ماه، خصوصیات مشترکی پیدا کنید، درنهایت موفق می‌شوید. چون شما فقط دنبال نقطه اشتراک در آنها می‌گردید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است