اقتصادی 21:21 - 21 تیر 1393
چیت‌چیان
وزیر نیرو، با بیان اینکه خوشبختانه جیره بندی آب در تهران و کلانشهرها منتفی است، گفت: طرح تفکیک آب شرب با آب مصرفی در آینده‌ای نزدیک در شهر مشهد و سپس در تهران اجرایی می‌شود.

اجرای طرح تفکیک آب مشهد در دستور کار وزارت نیرو/جیره بندی آب در تهران و کلانشهرها منتفی است

حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور ویژه رئیس‌جمهور برای احیای دریاچه ارومیه، گفت:‌ برنامه‌های دولت و وزارت نیرو برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شده و قرار است که اعتبار ویژه‌ای در این رابطه اختصاص داده شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه هم‌اکنون بخشی از عملیات احیای دریاچه ارومیه شروع شده و بخش دیگر هم در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود، گفت: تغییر در الگوی مصرف کشاورزان یکی از اقدامات اصلی در این رابطه است.

وی در تشریح آخرین وضعیت بحران کم‌آبی در کلانشهرهای کشور و خطر جیره‌بندی آب در تهران، تصریح کرد: خوشبختانه از سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی برای ساخت سد در اطراف شهر تهران انجام شده و کمتر شهری در دنیا است که از 5 سد اطراف خود تأمین شود.

چیت‌چیان ادامه داد: امسال به‌علت کاهش نزولات جوی سطح ذخایر آبی سدهای اطراف تهران حدود 25 درصد کاهش یافته است، از این‌رو مردم برای جلوگیری از بحران کم‌آبی صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه موضوع جیره بندی آب در تهران و کلانشهرها امسال اتفاق نمی‌افتد، گفت: امیدواریم با همکاری مردم موضوع قطعی آب در کل کشور به صفر درصد برسد.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای اجرای طرح تفکیک آب شرب با آب مصرفی در کشور، افزود: این طرح قرار است که در آینده‌ای نزدیک در شهر مشهد به صورت پایلوت اجرایی شود، همچنین در سایر مناطق که تفکیک آب ضرورت دارد، مطالعات آن از سوی وزارت نیرو در حال انجام است، از طرف اجرای طرح تفکیک آب شرب با آب مصرفی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد./


4221153
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است