فرهنگی‌هنری 11:26 - 03 بهمن 1397
کتاب هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران، عصر سه‌شنبه (دوم بهمن ماه) در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

کتاب هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران منتشر شد

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، در ابتدای این مراسم «عباس مجیدی»، رییس هیات مدیره انجمن مجسمه‌سازان در مراسم رونمایی کتاب هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران گفت: کتاب هفتمین بینال مجسمه سازی تهران با کیفیت بسیار خوبی منتشر شده است. این کتاب، سند معتبری برای آیندگان است تا بدانند در این دوره تاریخی مجسمه‌سازی در ایران چه وضیعتی داشته است.

او افزود: با انتشار کتاب رسما بینال هفتم مجسمه‌سازی تهران به کار خود پایان داد. هیات مدیره دوره یازدهم انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران این روزها به طور جدی در حال برنامه ریزی برای برگزاری بینال هشتم مجسمه سازی است؛ البته تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم تا بستر مناسبی را برای برگزاری بینال هشتم مجسمه سازی فراهم کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در بخش پایانی سخنانش گفت: با توجه به این که مجسمه سازی رشته پرهزینه‌ای است در شرایط اقتصادی امروز ضرورت حمایت از مجسمه و مجسمه سازی از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس می شود. امیدواریم که سال آینده بتوانیم همزمان با مراسم اختتامیه بینال مجسمه‌سازی هشتم از کتاب بینال رونمایی کنیم.

در ادامه کورش گلناری دبیر بینال هفتم مجسمه سازی تهران اظهار کرد: برای انتشار کتاب بینال هفتم مجسمه‌سازی باید از فرهاد فزونی و همکارانشان برای طراحی پوستر، طراحی و صفحه‌آرایی کتاب تشکر کنیم. در ضمن برای چاپ این کتاب باید از اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی قدردانی کرد.  

حمید شانس، هنرمند پیشکسوت مجسمه ساز درباره کتاب بینال هفتم گفت: برخلاف چند دوره گذشته، کتاب بینال هفتم منتشر شد و این کتاب بسیار ارزشمند و نفیس در ۴۳۰ صفحه منتشر شده است. هر کتابی که منتشر می شود در پشت سر خود تاریخی دارد.

شانس ادامه داد: از این بینال پنجم ۶۰ هزار نفر بازدید کردند. چشمگیرترین اتفاقی که در بینال هفتم شاهد آن بودیم، تم بود. تم چالش بزرگی را برای برگزارکنندگان، هنرمندان و هیات داوران بوجود آورد. موضوع بینال موجب شد که هیات داوران بیانیه ای را منتشر کنند.

او با اشاره به بخش های متنوع بینال هفتم از جمله درس گفتارها گفت: به نظر من کتاب بینال هفتم مجسمه سازی تهران تنها کتاب این بینال نیست. این کتاب دربرگیرنده فشرده تحولات مجسمه سازی معاصر ایران است.کتاب بینال هفتم مجسمه سازی تهران سند معتبری است که می تواند به ما نشان بدهد مجسمه سازی ما چه روندی را در گذر زمان طی کرده است.

نگار نادری پور سخنران دیگر این  مراسم بود وی با اشاره به اینکه برای انتشار کتاب بینال هفتم مجسمه سازی با مشکلات متعددی مواجه بودیم اما بالاخره این کتاب منتشر شد، گفت: برگزاری بینال هفتم مجسمه سازی تهران حاصل همکاری جمعی بود امیدوارم که هنرمندان مجسمه ساز با شرکت در بینال هشتم مجسمه سازی از این رویداد هنری و هیات مدیره یازدهم انجمن هنرمندان مجسمه ساز حمایت کنند.

گفتنی است، هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی معاصر تهران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، شهریور و مهر ماه ۹۶ در موزه هنرهای معاصر تهران، برگزار شد.

انتهای پیام


10035998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است