استانی 17:14 - 03 مرداد 1393
امام جمعه فیروزکوه:
امام جمعه فیروزکوه گفت: تجربه و حمایت مردم نشان می‌دهد که صهیونیسم و استکبار جهانی هرگز به اهدافشان نمی‌رسند و دوره تزویر به پایان رسیده است.

صهیونیسم و استکبار جهانی هرگز به اهدافشان نمی‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته فیروزکوه ضمن قدردانی فراوان از اهالی شهرستان فیروزکوه، روحانیان و مبلغان به ویژه جوانان برای حضور پرشورشان در تمام ایام ماه مبارک رمضان در مساجد، نمازهای جمعه، مراسم شب‌های قدر و راهپیمایی پرشور امروز گفت: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بوده و بیت‌المقدس از دغدغه‌های اصلی امام (ره) بود و به دستور ایشان روز قدس اعلام شد.

وی عنوان کرد: تجربه و حمایت مردم نشان می‌دهد که صهیونیسم و استکبار جهانی به هدفشان نمی‌رسند و دوره تزویر به پایان رسیده است.

استیری یادآور شد: پنجم مرداد ماه به عنوان نخستین روزی است که اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپا شد و ملت و دولت از این نعمت و برکت بزرگ در این روز برخوردار شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه دوست و دشمن به اهمیت این موضوع پی برده‌اند، اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند تا این صفوف و اتحاد را از بین ببرند و اذعان می‌کنند که این امر ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کنند.

امام جمعه فیروزکوه روایتی از پیامبر اکرم (ص) را نقل کرد و گفت: اگر دشمنان بدانند نماز جمعه چه برکاتی دارد، قطعا برای رسیدن به این نماز با هم منازعه خواهند کرد.

استیری در بخش دیگری از آیین عبادی سیاسی نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نمازگزاران و روزه‌داران را به تقوای الهی، دوری از گناه و نافرمانی از پروردگار دعوت کرد و با تاکید بر پیشه کردن تقوای الهی به روایتی از حضرت علی (ع) خطاب به مردم اشاره داشت.

وی گفت: حضرت می‌فرمایند که تقوا حق خدا بر شما مردم است؛ اگر کسی تقوا پیشه نکند، در واقع حرف خدا را به جای نیاورده؛ از این رو باید تلاش کنیم تا تقوای الهی پیشه کنیم و از معصیت دوری جوییم.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، بیان داشت: کم کم برکات، رحمت و مغفرت این ماه در حال پایان یافتن است؛ باید تلاشمان را مضاعف کنیم و از ایام پایانی و باقیمانده این ماه، کمال بهره‌برداری را داشته باشیم و قدر این ایام را بدانیم.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به دعایی که در صحیفه سجادیه آمده و 44 مورد از بیماری‌های اخلاقی انسان در آن تصریح شده، تاکید کرد: باید سعی کنیم تا در این ماه بتوانیم این بیماری‌ها را از خود دور سازیم.

استیری با تاکید بر توجه به روز قیامت متذکر شد: اگر در مسیر توبه و عبادت کوتاهی کنیم، در روز قیامت فقط حسرت می‌خوریم و راه جبران هم وجود نخواهد داشت؛ اگر در راه اسلام، عمل به قرآن و فرامین الهی کوتاهی کنیم، از ایام ماه مبارک رمضان درست بهره‌برداری نکرده‌ایم و در قیامت فقط حسرت باقی می‌ماند.


4323779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است