گوناگون 09:48 - 11 شهریور 1394
وزیر دفاع کشورمان در مصاحبه‌ با شبکه المیادین با تاکید بر اینکه "ایران قدرتمند، عامل ثبات منطقه است"، تصریح کرد آمریکا امروز در موضع ضعف قرار دارد و منزوی است.

سردار دهقان: آمریکا در موضع ضعف قرار دارد

به گزارش فرهنگ نیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران در مصاحبه شبکه المیادین گفت: آمریکا در موضع ضعف قرار دارد و به بهانه مساله هسته ای، ائتلافی بین المللی را ضد ایران تشکیل داده است.سردار حسین دهقان بر ادامه حمایت تهران از دولت سوریه و جنبش‌های مقاومت در منطقه تاکید کرد و گفت ایران قدرتمند،عامل ثبات منطقه است.

وی اظهار داشت آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم،همواره، سیاست تفرقه افکنی و جنگ افروزی را در پیش گرفته است.



وی تصریح کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیگر سیاستمداران این کشور، اندیشه منطقی کمی دارند.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد ما در موضع دفاعی هستیم و با هیچ کس شوخی نداریم،آمریکایی‌ها ما را در برهه‌های مختلف آزمایش کردند و خوب ما را می‌شناسند.



سردار دهقان افزود هیچ سلاحی نمی‌تواند ملت ما را تهدید کند، ملتی که با جان و مالش برای فداکاری آماده است.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت آمریکا در موضع ضعف شدیدی قرار دارد و به بهانه پرونده هسته ای، ائتلاف بین المللی علیه ایران تشکیل داده است.



سردار دهقان تاکید کرد آنکه امروز منزوی است، آمریکاست نه ایران .



وی افزود اگر طرف دیگر از تعهدات خود شانه خالی کند، در آن صورت جایی برای هیچ یک از تعهدات باقی نخواهد ماند(در صورت بدعهدی آمریکا،ایران هم به هیچ تعهدی پایبند نخواهد بود) و پاسخ ما سخت خواهد بود.



سردار دهقان درباره جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت حزب الله برای تامین موشک‌ها و سلاح‌هایش به ما نیاز ندارد.



وی افزود جنبش‌های حماس،جهاد اسلامی و حزب الله امروز به توان داخلی خود برای تامین نیازهای تسلیحاتی دست یافته‌اند.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد ما حتی یک لحظه از حمایت‌های مادی و معنوی از حزب الله و هر جریانی که در چارچوب جریان‌های مقاومت علیه اسرائیل و آمریکا قرار داشته باشد،دست برنخواهیم داشت.



وی افزود برخی کشورهای منطقه که به عنوان مزدوران و آلت دست آمریکا قلمداد می‌شوند، با ما دشمنی می‌کنند و در جایگاه دشمن ما ظاهر شده اند.



سردار دهقان اظهار داشت برخی گمان می‌کنند قادر به محدود کردن نفوذ ایران هستند.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره ترکیه ابراز عقیده کرد ترکیه تلاش زیادی کرد تا بگوید الگوی مطلوب، الگوی نظام ترکیه است.



وی در ادامه افزود ما هرگز به سلاح هسته ای و سلاح‌های کشتار جمعی نیاز نداریم.



سردار دهقان درباره توانمندی دفاعی کشورمان گفت برد موشک‌های ما متناسب با حجم تهدیدها و عوامل تهدید است.



وی تصریح کرد ایران قدرتمند،عامل ثبات و صلح در منطقه است، ایران قدرتمند نه تنها امنیت منطقه را تهدید نمی‌کند،بلکه آن را تقویت می‌کند.



سردار دهقان افزود مواضع و تاسیسات نظامی شرایط خاص خود را دارد و اگر ادعایی علیه این مواضع دارند،باید اسناد و مدارک خود را نشان دهند.



وی درباره مناسبات روسیه و ایران اظهار داشت مسکو و تهران به ویژه پس از توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات هسته ای) وارد مرحله جدیدی شده اند.



سردار دهقان تصریح کرد ما به روسیه در زمینه خرید جنگنده برای نیروی هوایی و نیازهای تسلیحاتی خود همکاری خواهیم کرد.



وی افزود ما اواسط سال 2016 سامانه موشکی اس 300 را از روسیه تحویل خواهیم گرفت.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت در زمینه دفاع هوایی و برای مسافت‌های متوسط و دور،سامانه‌های جدیدی را حتی پیش از سامانه اس 300 طراحی کرده‌ایم.



وی با بیان اینکه جنگنده‌های سوخوی جدید را انتخاب کرده ایم،‌افزود فرانسوی‌ها به ما برای خرید جنگنده میراژ پیشنهادی نداده اند.



سردار دهقان درباره تروریسم و به طور مشخص گروه تروریستی تکفیری داعش اظهار داشت ما داعش را نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی بلکه برای صلح و امنیت جهانی می‌دانیم.



وی تصریح کرد مقابله با داعش به تشکیل ائتلاف جهانی و بین المللی واقعی نیاز دارد.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد آمریکا و برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی از داعش حمایت می‌کنند و تمام امکانات را برای این گروه تروریستی فراهم می‌:نند.



وی با هشدار درباره پیامدهای حمایت برخی کشورها از جمله عربستان و آمریکا از تروریسم تاکید کرد کسانی که امروز از داعش حمایت‌ می‌کنند، در آینده هدف این گروه تروریستی قرار خواهند گرفت.



سردار دهقان با تاکید بر ادامه حمایت‌های تهران از دمشق و بغداد گفت ما به سوریه و عراق بنا به درخواست‌های دولت‌های این دو کشور کمک می‌کنیم.



وی تصریح کرد ملت‌های عراق و سوریه می‌توانند از کشورهایشان در مقابل تروریسم حمایت کنند.



سردار دهقان درباره نبرد عراق با تروریسم گفت مشخص کردن  اهداف و عملیات نظامی به دولت عراق برمی‌گردد و نبرد الانبار به زودی آغاز خواهد شد.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره اوضاع یمن هم گفت اگر جنبش انصارالله از ما درخواست کمک کند، ما آماده هستیم.



وی افزود من در شگفتم که عربستان چگونه پرچم اسلام را به دست گرفته در حالی که علیه ملت یمن جنگ به راه انداخته است.



سردار دهقان گفت "چرا سران عربستان به جای دفاع از فلسطین، به مقابله با یک کشور اسلامی که ایران است،برخاسته اند و با اسرائیل متحده شده و طرح‌های ضد اسلامی و ضد مسلمانان را اجرا می‌کنند؟



 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت عربستان در حالی پرچم اسلام را بالاگرفته و ادعای رهبری جهان اسلام و خدمت به حرمین شریفین را دارد که ملت فقیر یمن را از زمین و هوا مورد حمله قرار می‌دهد و آنها را محاصره کرده و از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها هم جلوگیری می‌کند.



وی تصریح کرد عربستان سعودی تمایل دارد از بحران خود در یمن خارج شود،زیرا نه تنها نتیجه‌ای از این جنگ کسب نکرده،بلکه متحمل شکست سنگینی شده است.



وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت جهان اسلام با تهدیدهای مستمر اسرائیل روبرو است، چرا برخی اعراب،طرح‌های آمریکا و اسرائیل را اجرا می‌کنند.

 


6995448
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است