استانی 05:44 - 10 اردیبهشت 1395
آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.

آبشار ویسادار جلوه‌ای از طبیعت زیبای گیلان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، ویسادار به معنی «سایه درخت بید» است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و هم‌چون نگینی در دل جنگل‌های زیبایی این منطقه می‌درخشد این آبشار زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به‌ویژه وقتی از پائین به این آبشار نگریسته می‌شود با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه می‌شوی، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود 20 متری و نیم دایره‌ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می‌کند، دیدنی است.

صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه‌لای شاخ و برگ درختان به زمین می‌تابد، منظره‌ای فوق‌العاده به وجود آورده که کم‌نظیر است. البته زیبایی‌های این پدیده طبیعی آنقدر زیاد است که نمی‌توان وصفش کرد و به قولی آبشار ویسادار را باید دید، نه این‌که راجع به آن نوشت.

با این وصف زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به حدی است که نه با نوشتن قابل توصیف است و نه با دیدن چون طبیعت به گیلان چنان جاذبه‌ای داده که حتی دیدن تعداد کمی از این جاذبه‌ها در سال‌های متوالی برای جهانگردان و ایرانگردان امکانپذیر نیست.

ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﺴﯿﺮی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺒﺎ و ﺟﻨﮕﻠﯽ ﻋﺒﻮر ﮐﻨﯿﻢ، آﺑﺸﺎر در ﻧﻮع ﺧﻮد ﮐﻢ‌ﻧﻈﯿﺮ و در اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﺑﯽ‌ﻧﻈﯿﺮ اﺳﺖ. آﺑﺸﺎر ﺑﺰرگ و ﭘﺮ آب ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮ روی آن ﭘﻞ ﻋﺎﺑﺮ ﭘﯿﺎده اﺣﺪاث ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺒﻮر از روی آن آﺑﺸﺎر در زﯾﺮ ﭘﺎ ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد و اﻃﺮاف آن را ﺟﻨﮕﻞ ﻓﺮا ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﺮﺳﺒﺰ اﺳﺖ و ﻣﻨﻄﻘﻪ وﯾﺴﺎدار ﺑﮑﺮ و دﺳﺖ ﻧﺨﻮرده اﺳﺖ.

آﺑﺸﺎر وﯾﺴﺎدار، ﺟﺎده ﺟﻨﮕﻠﯽ، ﺟﻨﮕﻞ اﻧﺒﻮه، ﭼﺸﻢ‌اﻧﺪازﻫﺎی ﺑﮑﺮ ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺤﻞ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺴﯿﺮ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر، اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﻣﯿ‌ﺪﻫﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺤﻞ و ﻣﺤﻮر دﺳﺘﺮﺳﯽ، ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮان ﻗﻄﺐ ﻃﺒﯿﻌﺖ‌ﮔﺮدی ﻏﺮب ﮔﯿﻼن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن رﺿﻮاﻧﺸﻬﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد و ﻃﺮح‌ﻫﺎی ﭘﯿﺸﺘﺎز در آن ﭘﯿﺎده ﺷﻮد.

وجود آبشار ویسادار برای مردم پره سر نعمت بزرگی است اگر بتوان از این نعمت خدادادی به‌نحو احسن استفاده کرد بی‌شک بر درآمد مردم، توسعه شهر و بخش پره سر اثر مثبت خواهد گذاشت.

انتهای پیام


7852183
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است