اقتصادی 07:48 - 10 مرداد 1393
با وجود اینکه مدتی حرف و حدیث از رکود بازار مسکن به گوش می رسد، معاملات اخیر نشان از رونق خرید و فروش واحدهای مسکونی کوچک البته بدون افزایش قیمت دارد.

رونق خرید و فروش سال های گذشته املاکی ها را پر توقع کرده بود و انتظار بازگشت رونق سال های گذشته را داشتند، اما رکود این چند ماه چنان به مشاوران فشار آورد که رونق بازار با معامله کم را پذیرفتند.



به گزارش باشگاه خبرنگاران، با وجود اینکه مدتی حرف و حدیث از رکود بازار مسکن به گوش می رسد، معاملات اخیر نشان از رونق خرید و فروش واحدهای مسکونی کوچک البته بدون افزایش قیمت دارد.



گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که نزدیک به 20 درصد از معالات طی این ماه ها افزایش داشته اما قیمت ها نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نیافته است.



براساس این گزارش رونق خرید و فروش سال های گذشته  املاکی ها را پر توقع کرده بود و انتظار بازگشت رونق سال های گذشته را داشتند ،اما رکود این چند ماه چنان به مشاوران فشار آورد که رونق بازار با معامله کم را پذیرفتند.



در همین راستا یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه  معالات نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است ،گفت:  قیمت ها همان نرخ سال گذشته است  اما حجم معاملات افزایش یافته است.



بر اساس این گزارش حسام الدین عقبایی رئیس اتحادیه املاک مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه آمارها نشانگر افزایش حجم معاملات با قیمت ثبات است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد حجم معالات مسکن بوده ایم و قیمت ها هیج افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته اند.



با گشتی در بازارها متوجه شدیم گره معاملاتی خرید وفروش مسکن باز شده است.



براساس این گزارش آمارها از سامانه املاک و مستغلات کشور نشان میدهد که خرید وفروش مسکن و مبایعه نامه ها سال گذشته 19 هزار و332 مورد بوده  که این میزان امسال به 25 هزارو قرارداد افزایش یافت.

 

براساس این گزارش یک واحد  50 متری واقع در میدان سپاه متری 3 میلیون و100 هزار تومان، فاطمی 78 متری 5 میلیون تومان، وحدت اسلامی 81 متری 2میلیون و300 هزار تومان، هروی  138 متری  متری 5 هزارو 500 متر، سعادت آباد 143 متری 3 خوابه 11 میلیون و 700 هزار تومان، برای فروش گذاشته شده است.


4363312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله طلا و ارز از ابتدای فروردین ماه داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تمامی معاملات مسکن از جمله اجاره، خریدو فروش مسکن به صورت کامل شفاف و دست تمامی دلالان و سوداگران کوتاه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار باید جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ روزانه یک هزار ۲۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است