علمی فناوری 13:44 - 05 خرداد 1398

تجهیزات امنیتی و حفاظتی بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد باقری مدیر عامل شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تجهیزات کنترل تردد و امنیت با اشاره به اینکه محصولات امنیتی که مشابه خارجی داشت بومی کرده ایم، افزود: صفر تا صد محصولی که در حال حاضر در خط تولیدمان ساخته می‌شود بومی شده است و به راحتی هم با قوانین سازمان‌های داخلی قابل انطباق است.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه تمام فرآیند طراحی و ساخت تجهیزات کنترل تردد و امنیت را در داخل می‌سازیم، تحریم‌ها بر فعالیت‌های ما اثری نگذاشته اند. البته از تحریم اثر می‌پذیریم اما چنانچه به دلیل شرایط تحریمی به قطعه خاصی احتیاج پیدا کنیم می‌توانیم در واحد تحقیق و توسعه (R&D) آن را طراحی کنیم.

باقری با اشاره به اینکه تولید بعضی قطعات در واحد تحقیق و توسعه مان موجب ارزان شدن نهایی تجهیزات شده است، گفت: در این خصوص می‌توانم به طراحی قطعه‌ای اشاره کنم که یک برد الکترونیکی بود و نمونه خارجی آن ۶۰۰ هزار تومان بود، اما وقتی نمونه ایرانی آن را طراحی کردیم قیمت آن به یک سوم کاهش پیدا کرد.

این مدیر شرکت دانش بنیان با بیان اینکه به منظور صادرات دانش فنی با کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان در تعامل هستیم، گفت: صادرات در فعالیت مجموعه ما به دو شکل صادرات دانش فنی و محصول است. گاهی انتقال تجهیزات از مبدا ایران به کشورهای دیگر هزینه هنگفتی دارد به همین دلیل دانش فنی مان را به کشورهای دیگر منتقل می‌کنیم.

وی از نهایی شدن برنامه صادرات این شرکت به یکی از کشورهای آسیای میانه خبر داد و گفت: تا دو ماه دیگر این برنامه صادراتی به سرانجام می‌رسد، اما در حال حاضر به دلایلی امکان نام بردن از کشور مقصد را ندارم.

باقری گفت: این شرکت در حدود ۱۵ سال فعالیت خود تا کنون ۴ برند مطرح را در زمینه تولید تجهیزات کنترل و امنیت معرفی کرده است. همچنین در چند نقطه از کشور کارگاه‌هایی داریم که به عنوان خط مونتاژ محصولات تولید شده در کارخانه مرکزی عمل می‌کنند.

این فعال دانش بنیان افزود: در این شرکت یک بخش شتاب دهنده راه اندازی کرده ایم و شرکت‌های نوپا را تحت حمایت خودمان قرار می‌دهیم. هم اکنون هم بعد از ۴ سال یک شرکت را توانستیم به استقلال مالی برسانیم. دو شرکت دیگر هم به مدت یک سال و نیم سال است که به سوددهی رسیده اند اما هنوز با نقطه مطلوب مان فاصله دارند.


10137178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است