سیاسی 07:30 - 11 بهمن 1393
نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت که دولت آمریکا با پذیرش درخواست نتانیاهو - پس از حمله هفته گذشته نظامیان اسرائیلی به نیروهای حزب‌الله در قنیطره - طی روزهای گذشته در حال آرام کردن ایران بوده است.

آمریکا مانع دادخواست قضایی ایران علیه تل آویو شد

 به گزارش جام نیوز به نقل از تسنیم، نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با انتشار مطلبی به نقل از برخی منابع موثق مدعی شد که علیرغم اختلافات واشنگتن و تل‌آویو بر سر دیدار نتانیاهو از آمریکا و ایراد سخنرانی در کنگره این کشور، نتانیاهو ضمن تماس با جان کری، وزیر خارجه آمریکا توانسته است دولت آمریکا را به مداخله در ماجرای حمله به خودورهای حزب‌الله لبنان در قنیطره که به شهادت تعدادی از رزمندگان این جنبش و سردار الله‌دادی منجر شد، متقاعد کند.



طبق آنچه یدیعوت آحارانوت ادعا کرده است، "براساس درخواست اسرائیل، دولت (آمریکا) طی روزهای اخیر آن‌هم پس از اینکه اسرائیل متهم به قتل آشکار یک ژنرال ایرانی در سوریه شد، در حال تلاش برای آرام کردن ایران بوده است."



این ادعا در حالی از سوی این رسانه اسرائیل مطرح شده است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود و پس از عملیات روز چهارشنبه رزمندگان مقاومت اسلامی علیه نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا، با بیان اینکه این حق قانونی مقاومت است که به تجاوزات در هر زمان و مکان پاسخ دهد، تاکید کرد ریخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی در خاک سوریه نشان داد که هدف و سرنوشت ما یکی است.



بنا به ادعای این نشریه، دولت آمریکا همچنین با پذیرش درخواست نتانیاهو  طی روزهای اخیر تلاش زیادی کرد تا اسرائیل را از مواجه شدن با یک دادخواست قضایی علیه تل‌آویو در دیوان کیفری بین‌المللی (از سوی فلسطین) نجات دهد. همچنین دولت آمریکا برای تأیید اختصاص بودجه‌ای بیشتر برای سامانه دفاع موشکی گنبدآهنین تلاش کرده است.



بنا به نوشته یدیعوت آحارانوت، تمام این اقدامات در شرایطی انجام شده است که اوباما اعلام کرده است که طی حضور نتایاهو در واشنگتن با وی دیدرا نخواهد داشت.

 

29

 


5737432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است