استانی 10:40 - 22 تیر 1399

افراد فاقد بیمه از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، رضا اسماعیلی با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا طرح احصا فعالیت‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به صورت ملی اجرا شد، گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارها و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته و ۵۵۰ حرفه آسیب دیده از کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا تأیید و فرآیند ثبت نام از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرصت ثبت‌نام تا پایان تیرماه همچنان باقی است و افراد با مراجعه به سامانه کارا می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند، گفت: بر این اساس بنگاههایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده‌اند، بر اساس تعداد نیروهای کار فعال خود مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا می‌شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا امکان ثبت‌نام متقاضیان فاقد بیمه در رسته‌های اعلامی فراهم شد و مشاغل و کسب وکارهای فاقد بیمه می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: ارسال پیامک دعوت متقاضیان تسهیلات کرونا که فاقد بیمه آغاز شده و طی مذاکرت معاونت توسعه اشتغال و کارآفرین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: متقاضیان مشمول فاقد بیمه می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت نام کنند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان اعلام کرد: سهم استان کرمان از محل تسهیلات حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای متأثر از کرونا مبلغ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان است و مشاغلی که به دستور دولت در ایام کرونا تعطیل شده بودند به ازای هر نفر نیروی کار ۱۶ میلیون تومان، مشاغلی که به تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا آسیب دیده تشخیص داده شده‌اند مبلغ ۱۲ میلیون تومان و مشاغل راننده خویش فرمایی متأثر از کرونا شش میلیون تومان تسهیلات (با نرخ سود ۱۲ درصد با سه ماه فرصت تنفس و بازپرداخت ۲۴ ماه و شروع اقساط از مهر ماه سال جاری) دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در فرآیند پرداخت تسهیلات؛ متقاضی پس از ثبت نام در سامانه کارا نسبت به ارسال درخواست به دستگاه اجرایی دارای مجوز اقدام می‌کند و پس از تأیید درخواست توسط دستگاه بخشی به بانک عامل انتخابی متقاضی ارجاع خواهد شد.


10614421
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است