ورزشی 13:30 - 10 آبان 1393
رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با اعضای ستاد بازی‌های پاراآسیایی:
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی پارالمپیک استحقاق دارد به صورت مستقل عمل کند و این ظرفیت در این مجموعه وجود دارد که دارای ساختاری مستقل از کمیته ملی المپیک باشد.

کمیته ملی پارالمپیک استحقاق دارد با ساختاری مستقل عمل کند/ در این زمینه هر چه در توان دارم انجام می‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، صبح امروز با حضور در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، در نشستی صمیمانه با اعضای ستاد بازی‌های پاراآسیایی اینچئون دیدار کرد. در این دیدار که با همراهی شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال همراه بود، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و نیز اعضای ستاد بازی‌های پاراآسیایی اینچئون گزارشی از عملکرد کاروان غدیر در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی، برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این بازی‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای مد نظر فدراسیون‌ها و نیز کمیته ملی پارالمپیک برای تحقق اهداف مورد نظر، ارائه دادند.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این نشست تصریح کرد: این موفقیت بزرگ را به خانواده ورزش به خصوص ورزش جانبازان و معلولین تبریک می‌گویم و وظیفه خود می‌دانستم که با حضور در کنار عزیزان دست اندرکار، این موفقیت را تبریک بگویم و معتقدم این اتفاق، مرهون یک برنامه ریزی مدون و 4 ساله بوده و امری نیست که یک شبه حاصل شده باشد و حاصل زحمات و کار برنامه‌ریزی شده دوستان زیادی است که با مدیریت خوب رئیس کمیته ملی پارالمپیک، هدایت شده و به سرانجام رسیده است.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: از برکات مجموعه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و نیز کمیته ملی پارالمپیک، حضور عزیزان جانبازی است که بدون چشم داشت فعالیت می‌کنند و با حضورشان به این مجموعه‌ها برکت بخشیده‌اند و آنها را بیمه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از مباحث برنامه‌ریزی و سیاست‌های راهبردی، آنچه در کاروان غدیر و موفقیت آن بسیار مهم بود، نگاه معنوی حاکم بر این مجموعه است که از ابتدا با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار به این رقابت‌ها قدم گذاشتند و نام آنها که به نام غدیر مزین شده، بسیار ارزشمند بود، همچنین حضور در مشهد مقدس و توسل به امام رضا (ع)، نصب پرچم حرم مطهر امام هشتم در محل اقامت کاروان ایران و اقداماتی دیگر، در تقویت روحیه معنوی ورزشکاران و کسب نتایج درخشان بسیار موثر بود.

هاشمی گفت: ما پیش بینی کسب 120 مدال در بازی‌های پاراآسیایی را نداشتیم و اینها همه از برکت تلاش عزیزان و برکاتی است که به واسطه دیدگاه معنوی در مجموعه ورزش جانبازان و معلولین وجود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: از تعداد نشان‌های نقره‌ای که در این دوره از بازی‌ها بدست آمده، 20 درصد آن می‌تواند در دوره بعد تبدیل به طلا شود و این امکان ارتقا ایران به جایگاه بالاتر و حتی جایگاه دومی را ممکن می‌سازد و این امر با برنامه‌ریزی منسجم دور از دسترس نیست.

وی تصریح کرد: در خصوص تعدادی از ورزشکاران استثنایی و مستعد پارالمپیکی نیز در صدد این هستیم که امکان حضور در مسابقات کسب سهمیه برای المپیک را بدست آوریم که این مساله می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در جامعه ورزش جانبازان و معلولین و جلب توجه عموم جامعه به توانایی‌های افراد دارای معلولیت، برگ برنده‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: نگاه من این است که مجموعه کمیته ملی پارالمپیک استحقاق این را دارد که به صورت مستقل عمل کند و این ظرفیت در این مجموعه وجود دارد که دارای ساختاری مستقل از کمیته ملی المپیک باشد. در این خصوص بنده هر آنچه در توانم باشد انجام می‌دهم و این مساله در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پایان بار دیگر از تمامی افرادی که به هر نحو در موفقیت کاروان فرهنگی، ورزشی غدیر دست داشتند، قدردانی کرد و گفت: کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک فاصله‌ای با هم ندارند و امید داریم با تلاش هر دو مجموعه در سال 94، اتفاقات خوبی در ورزش کشور رقم بزنیم و برای رقابت‌های بزرگ پیش رو نظیر بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو در سال 2016 آماده شویم. خوشبختانه نگاه دولت به ورزش نگاهی مثبت است و دولت در این ایام با ما در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته است.


5089890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت آبادان توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس تهران با شکست سه بر صفر میزبان خود موقتا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی پیکان و هوادار در هفت بیست و چهارم لیگ برتر با تساوی ۲ -۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از پرسپولیس اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است