اجتماعی 12:53 - 01 خرداد 1394
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت بازوی سلامت سازمان حج و زیارت است، اعلام کرد: برای تامین وحدت رویه میان پزشکان هلال احمر نیازمند تدوین راهنمای عملیاتی ثابت هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر : مرکز پزشکی حج و زیارت نباید تنها درمان‌ محور باشد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در گردهمایی نمایندگان استانی مرکز پزشکی ج و زیارت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در طول سالیان متعدد ارتقا و پیشرفت های قابل توجهی داشته است و به همین دلیل نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت وظیفه سنگینی برعهده دارند؛ چرا که باید پزشکانی را معرفی کنند که در تعیین صلاحیت و سلامت جسمانی زائران مصر باشند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی در موسم حج که در یک کشور خارجی و در زمان محدود ارائه می شود ممکن است با مسائل و مشکلاتی همراه باشد، گفت: به همین منظور باید مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به صورت کامل برنامه ریزی شده و منظم عمل کند، البته این مرکز سیر تکامل خود را به خوبی طی کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اذعان کرد: سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران منظم ترین و با برنامه ترین سازمانی است که زائران توسط آن به حج مشرف می شوند.

وی ادامه داد: در گذشته هر کاروان حج دارای یک پزشک بود، اما در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد کارگزاران در حج، هر ۲ یا ۳ کاروان یک پزشک دارند، اما علی رغم محدودیت های منابع انسانی در موسم حج می توان با به کارگیری تجربیات انبوه سال های گذشته وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد.

دکتر ضیائی با اشاره به اینکه در حال حاضر پزشک کاروان به پزشک مجموعه تغییر نام پیدا کرده است و هر یک پزشک مسئول رسیدگی به مسائل پزشکی بیش از یک کاروان است، یادآور شد: بایستی شرایطی فراهم باشد تا حتما به سوابق پزشکان دسترسی لازم وجود داشته باشد.

وی درباره فعالیت های مرکز پزشکی حج و زیارت در موسم حج نیز افزود: پزشکان هلال احمر علاوه بر توجه به مسائل درمانی نسبت به سایر موضوعات نیز مداقه لازم را داشته باشند.

به گفته وی مرکز پزشکی حج و زیارت بازوی سلامت سازمان حج و زیارت است و باید موضوعات بهداشتی و پیشگیری هم مورد توجه یژه قرار گیرد.

مرکز پزشکی حج و زیارت مقولات علمی را هم مورد توجه قرار دهد

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت باید ضمن توجه به مسائل پزشکی به مقولات علمی نیز توجه کند، گفت: این استعداد در مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر وجود دارد تا از پتانسیل دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی استفاده کند تا دید این مرکز صرفا درمان محور نباشد و در این زمینه باید سمینارهای متعددی نیز برگزار شود.

استفاده از تجربیات و تحلیل فعالیت ها برای ارائه خدمات مطلوبتر

ضیائی با اشاره به فعالیت پزشکان همگن در حج بیان کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت تلاش کرده است تا با استفاده از پزشکان همگن، معاینات مستمر داشته باشند و در این زمینه باید برنامه ریزی های بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: می توان از تجربیات و تحلیل فعالیت ها در موسم های حج گذشته برای برنامه ریزی های بعدی بهره برد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر تشخیص توانایی و بنیه افراد برای حضور در کناسک حج از سوی پزشکان کاری ظریف و سخت است که باید در این زمینه دقت لازم صوت گیرد.

براساس گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی به تدوین راهنمای عملیاتی ثابت در امر خدمات رسانی به زائران خانه خدا اشاره کرد و یادآور شد: تدوین چنین راهنماهای ثابتی می تواند ضمن تامین وحدت رویه در شناسایی بیماری های شایع میان زائران نیز تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر خطاب به نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: شما به عنوان خادمان حجاج انجام وظیفه می کنید و این، افتخار بزرگی است که نصیبتان شده است.

انتهای پیام


6420320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است