فرهنگی‌هنری 19:36 - 08 آبان 1393
معاون وزیر ارشاد:
اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موازی کاری دستگاهها دربحث فرهنگ و هنر را یکی از مشکلات اساسی این دو حوزه در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر کاراندیش مروستی پنجشنبه شب در نشستی با اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از 18 دستگاه و نهاد در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند و در بیشتر مواقع هم هر کدام برنامه های خود را دارند.



وی افزود: با اینکه هدف یکی است اما هر دستگاهی خود نسبت به برنامه ریزی و اجرا اقدام می کند و در این زمینه هماهنگی وجود ندارد؛ نظام و دولت باید در این زمینه به یک جمع بندی برسند.



کاراندیش مروستی بیان کرد: اعتباری هم که به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص می یابد حدود 3.5 درصد از کل بودجه کشور است که کمتر از یک درصد آن در اختیار وزارت ارشاد گذاشته می شود.



او عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که برای حوزه فرهنگ و هنر قایل هستیم و با توجه به انتظارهایی که از وزارت است ، این اعتبار محدود جوابگوی ایفای مسوولیت ها نیست.



معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه برای همین اعتبارات اندک هم باید برنامه ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از اعتبارات در اختیار، یکی از تصمیمات دولت که شخص وزیر هم به جد پیگیر است، سوق دادن بخش قابل توجهی از اعتبارات از تهران به سمت شهرستان هاست.



وی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی در وزارت ارشاد ادامه داد: این کار شروع شده و علاوه بر اعتبارات معمول، 20 درصد اعتبارات در حوزه های مختلف برای برگزاری برنامه ها به استان ها اختصاص می یابد.



کاراندیش مروستی تاکید کرد: عدالت فرهنگی و توزیع متوازن امکانات را در پیش گرفتیم و تلاش داریم در استان ها نیز فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری از مراکز استان به شهرستان ها سوق داده شود.



او همچنین گفت: آمادگی داریم تا مدیریت مجتمع های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی با اولویت اصحاب فرهنگ و هنر واگذار شود تا از این مجموعه ها استفاده بهتری شده و درآمدهای احتمالی هم نصیب فرهنگیان و هنرمندان شود که در صورت نهایی شدن، این طرح اعلام می شود.



معاون وزیر ارشاد افزود: کار کارشناسی تفویض اختیارات بیشتر از جمله صدور مجوزها نیز به استان ها انجام شده و به زودی ابلاغ می شود.



وی با تاکید بر رفع مشکلاتی که پیشتر گریبان گیر اصحاب فرهنگ بود، بیان کرد: هنرمندان بالای 60 سال که دارای آثار فاخری هستند می توانند در صندوق حمایت از پیشکسوتان هنرمند عضو شوند و دولت بر خود وظیفه می داند این موسسه را که دو سال است شکل گرفته تقویت کند تا خدمات بهتری ارایه شود.



کاراندیش مروستی همچنین اظهار کرد: صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان که به اعضای خود بیمه پرداخت می کرد و فعالیت برخی از اعضای آنها مشخص نبود، مورد پالایش قرار گرفت اما دوباره ثبت نام شروع شده و امیدواریم با ساماندهی اعضا بتوانیم خدماتی از جمله بیمه تکمیلی با کیفیت بهتری ارایه کنیم.



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم، گفت: در مقابل وظیفه نظام که فراهم کردن امکانات لازم برای افراد دارای طرح و اندیشه می باشد، انتظار می رود اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز برای خود نقشه راهی ترسیم کنند و با توجه به امکانات خروجی مناسبی داشته باشند.



در این آیین هر یک از نمایندگان انجمن های هنری و اصحاب رسانه مسایل و مشکلات خود را مطرح و خواستاررسیدگی به آن شدند.



8123/530

انتهای پیام /*


5079616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است