گوناگون 16:52 - 29 فروردین 1400
خبرگزاری ایسنا معرفی ورق استیل ۳۰۴
استیل آلیاژی است که از آهن، کربن، کروم، نیکل، گوگرد، فسفر، منگنز و سیلیکون ساخته شده است.

معرفی ورق استیل ۳۰۴

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گروه فلز، یکی از پرکاربردترین مواد اولیه صنایع استیل و ورق استیل است. امروزه شرکت های بزرگی در حوزه تولید ورق استیل در جهان مشغول به کار هستند. آن چه که این محصول را در صنایع مختلف کاربردی در کرده، استحکام، دوام و تطبیق پذیری آن است. در این جا قصد داریم که ورق استیل ۳۰۴ را به شما معرفی کنیم:

کاربرد ورق استیل

با توجه به این که استانداردهای مختلفی برای ساخت وجود دارد، دسته بندی های مختلفی هم برای آن وجود دارد. دسته‌بندی های ورق استیل بسیار متنوع است. هر ورق هم ویژگی و کابرد مختص خود را دارد و قیمت های آن هم متفاوت است. در این قسمت قصد داریم به معرفی انواع مختلف این ورق ها و کاربرد های آن بپردازیم:

به دلیل اینکه این ورق در برابر خوردگی مقاومت بالا و همچنین سطح صاف و صیقلی آن، هر روزه در میان صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که این ورق در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شود، به نیاز فعالان حوزه فولاد در بازار پاسخ می دهد.

نوع ورق های استیل شامل طرح دار، بگیر، نگیر، ضخیم، ضد سایش، ضد خش و ضد اسید است. ورق های استیل طرح دار کاربرد تزئینی دارند و در نمای داخلی ساختمان ها و آسانسورها به کار می رود. از ورق استیل با گرید ۲۰۱ در ساخت قطعات دکوراتیو استفاده می شود؛ همچنین این ورق در ساخت حروف برجسته به کار گرفته می شود. کاربرد ورق با گرید ۳۱۶ در صنعت است و همچنین در محیط هایی که نمک زیادی دارند، مثل نواحی ساحلی به کار می رود. مقاومت ورق ضد خش در برابر خوردگی و ضربه های فیزیکی بالا است. آن چه که موجب سختی این ورق ها می شود، آلیاژهایی همچون تیتانیوم و منگنز است. علاوه بر این به طور گسترده ای در مخزن سازی و صنعت است. ورق های هاردلوکس و دیلیدور از جمله ورق های ضد خش هستند. ورق استیل در بخش آسیاب صنایع تولید شکر هم مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر کاربردهای آن در ساخت بدنه خودرو و هواپیما، لوازم الکتریکی، تانکر های حمل مواد شیمیایی و سوخت و سقف ساختمان ها است.

قیمت ورق استیل

همان طور که اشاره شد هر ورق متناسب به کاربرد و ویژگی های خود قیمت متفاوتی دارد. عواملی همچون نوسانات قیمت جهانی فلزاتی مثل نیکل، نوسانات ارزی، قیمت جهانی آهن، جنس آن، میزان عمده بودن بار، ضخامت و... بر قیمت آن تأثیرگذار هستند. برای اطلاع از آخرین قیمت ورق استیل بهتر است که از کارشناسان مربوطه پرس و جو کنید یا با یک تماس تلفنی استعلام نمایید.

ورق استیل ۳۰۴

فولاد ضد زنگ سه گروه اصلی دارد که دو گرید ۳۰۰ و ۴۰۰ پر مصرف تر از گرید ۲۰۰ هستند. ورق استیل ۳۰۴ رایج ترین فولاد ضد زنگ است. ترکیبات این ورق شامل دو فلز کروم و نیکل با کربن کمتر از یک درصد به عنوان اجزای غیر اصلی آهن است. خاصیت گرمایشی و الکتریکی این فلز نسبت به کربن کمتر است و در واقع غیر مغناطیسی است؛ به همان دلیل به آن ورق استیل نگیر گفته می  شود. به عبارت دیگر به ورق هایی گفته می شود که از نوع آستنیتی هستند و از وجود نیکل در آلیاژ استنلس استیل گرید ۳۰۰ ناشی می گردد. مقاومت این ورق در برابر خوردگی از فولاد معمولی بالاتر است. با توجه به سهولت شکل گیری از این ورق استفاده فراوانی می شود.

فولاد ۳۰۴ بخشی از استاندارد ۸/۱۸ فولاد ضد زنگ است. این ورق در طیف متنوعی از محصولات از جمله ورق استیل ۳۰۴ مات و براق، بگیر و نگیر و... در دسترس است. همچنین ویژگی فرم دهی و قابلیت جوشکاری قابل توجهی دارد. از آن جایی که فولاد ۳۰۴ ساختار متعادل آستنتیکی دارد، به آن قابلیت کشیدگی عمیق و بدن گسیختگی می دهد که در ساخت لوازم آشپزخانه کاربرد دارد.

همان طور که اشاره شد این ورق توسط آهن ربا جذب نمی شود. گرید ۳۰۰ دارای کروم است که باعث نگیر بودن آن می شود. از روش های تشخیص استینلس از کربن استیل ساده استفاده از آهنربا است؛ اگر آهن ربا به آن نچسبد ورق استیل است.

این ورق در صنایع مختلفی مثل نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دارویی و غذایی و... مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه در صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی، فریزر، مخازن شیمیایی به ویژه مخازن انتقال مواد شیمیایی، فریزر، مبدل های حرارتی و ... به کار برده می شود.

قیمت ورق استیل ۳۰۴ هم مانند دیگر ورق های استیل با وزن قیمت گذاری و معامله می شود. ورق استیل انواع مختلفی دارد که با توجه به ویژگی های آن قیمت متفاوتی دارد. یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری این ورق ضخامت آن است. دیگر عامل مهم در تعیین قیمت عناصر به کار رفته در آن است. هر آلیاژ ساختار و مقاومت مختلفی به ورق ها می دهد که برای استفاده به صرفه لازم است که به درستی انتخاب شود.

شرکت فلزات رنگین

یکی از شرکت هایی که در این حوزه مشغول به فعالیت است، شرکت فلزات رنگین است. این شرکت در حوزه واردات و عرضه انواع ورق استیل فعال است و نزدیک به ۳ دهه سابقه دارد. ورق های استیل شرکت فلزات رنگین در اشکال مختلفی مثل پلت، کویل، شیت فابریک و شیت برشی در سطوح، ضخامت ها و ابعاد مختلف با قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن عرضه می شود.

در شرکت فلزات رنگین انواع ورق های استیل به خصوص ورق استیل ۳۰۴ در ابعاد و شکل های گوناگون عرضه می شود. با مراجعه به وب سایت می توان از محصولات و قیمت های شرکت اطلاع کسب کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی 


11030905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است