استانی 10:53 - 11 مرداد 1393
شهرکرد/
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: با آماده سازی برترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه در استان چهارمحال و بختیاری، میزان تولید این مواد معدنی امسال افزایش می یابد.

سیدنعیم امامی افزود: آماده سازی معدن شهید نیلچیان استان چهارمحال و بختیاری در پنج مرحله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل های قدیمی و کارگاه های استخراجی انجام می شود.

وی تصریح کرد: طرح آماده سازی این معدن 10 میلیارد ریال هزینه در بردارد.


امامی اظهار داشت: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل: دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه، بوکسیت درجه 1 و آرژیلیت ویژه و معمولی تبدیل شده، در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد.


معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید بعنوان بهترین معدن ایران مطرح است.


بر اساس مطالعات کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در معدن شهید نیلچیان وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد.

174 معدن با سرمایه گذاری 540 میلیارد ریال زمینه اشتغال هزار و 500 نفر در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

معدن شهید نیلچیان در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و 220 کیلومتری جنوب غرب اصفهان در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار دارد و عملیات بهره برداری آن از سال 47 در منطقه باجگیران و دو پلان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد./س


4370146
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است