سیاسی 22:45 - 20 آبان 1398
بررسی عملکرد ۷ ماهه بودجه سال جاری در کمیسیون برنامه:
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کاهش ۶۲ هزار میلیارد تومانی منابع بودجه عمومی کشور در سال جاری خبر داد.

کاهش ۶۲ هزار میلیارد تومانی منابع بودجه عمومی در سال ۹۸

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، گفت: بررسی عملکرد منابع و مصارف (درآمدها و هزینه‌ها) ۷ ماهه قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور دستور کار جلسه امروز کمیسیون بود.

وی با اشاره به کاهش سقف بودجه عمومی با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، افزود: منابع بودجه عمومی کشور در سال ۹۸، ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بود که این رقم به دلیل عدم تحقق درآمدها، به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: در ۷ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۵۳ درصد از درآمدها وصول شده که برابر ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است. هزینه های کشور نیز در مقطع ۷ ماهه معادل درآمدهای تحقق یافته، به مصرف رسیده است. همچنین از مجموع ۲۳۰ هزار میلیارد تومان - منابعی که وصول شده و به مصرف رسیده - ۳۰ هزار میلیارد تومان آن برای طرح های تملک دارایی سرمایه ای اختصاص پیدا کرده و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به اعتبارات هزینه ای است.

به گفته وی، در هفته‌های آینده عملکرد منابع و مصارف ۸ ماهه نخست سال ۹۸ در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بررسی شود.

انتهای پیام


10291019
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از دیپلماتهای وزارت خارجه با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناصر کنعانی به ادعا‌های مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشور‌های گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی درباره ایران واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار حق‌طلب با تاکید بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای کشور در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به این مراکز، گفت: تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع تشخیص مصلحت نظام بند (ب) ماده ۳ لایحه برنامه هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و آن را با اصلاحات بعمل آمده به مصلحت ندانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: برنامه عملیاتی تحقق ‌شعار سال، پس‌از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیأت وزیران رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت که قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها به صراحت گفته شد که تصمیم ایران برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی قطعی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است