سیاسی 15:55 - 03 آبان 1393
جلالی در اولین نشست جوانان و قانونگذاری:
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که می‌توان از پتانسیل جوانان در اتاق فکر اداره کشور استفاده کرد گفت: باید نخبگان جوان شناسایی شده تا بتوان در مدیریت کشور از آنان بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی  باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اولین نشست ملی جوانان و قانونگذاری که در روز شنبه 3 آبان در محل تالار مدرس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بیش از یک سال پیش در مرکز پژوهش‌های مجلس جلسه‌ای را با جوانان گذاشتیم و در این جلسه انرژی سرشار جوانان را دیدم و به این مسئله رسیدم که جوانان فهیم، تحصیل کرده موثر و خوب در کشور بسیار است.



جلالی با تاکید بر این که جوانان بزرگترین سرمایه برای کشورمان هستند تصریح کرد: متاسفانه برای استفاده از پتانسیل جوانی کار زیادی صورت نگرفته است.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: نباید فراموش شود که انقلاب ما با مدیریت جوانان شکل گرفت و بسیاری از مسئولان ما در سن 25 تا 35 سالگی اداره کشور را به دست گرفتند و بنده نیز در سن 32 سالگی وارد مجلس شدم.



وی با تاکید بر این که نمی‌توان به این مسئله به طور مطلق نگاه کرد تصریح کرد: در این راستا چند فعالیت می‌توان انجام داد که یکی از مطلوب‌ترین آن رسیدن به پارلمان جوانان است که در برخی کشورها با ساز و کاری دموکراتیک جوانان برای اداره امور انتخاب می‌شوند.



جلالی افزود: یکی دیگر از بهترین کارها این است که در مرکز پژوهش‌های مجلس دفتر جوانان را تشکیل دهیم که البته عملا در تشکیل این کار جلسات بسیاری را برگزار کردیم و ایده پارلمان در آن زمان مطرح شد و سپس به عنوان طرح تقدیم مجلس شد.



وی افزود: فراتر از این امر در مرکز پژوهش‌های مجلس اکثریت کسانی که وجود دارند جوانان عالم بر مسائلند که به مجلس فکر می‌دهند اما این امر کافی نیست و باید بستر و زمینه آن فراهم شود.



رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که نخبگان جوان باید شناسایی و جذب شوند افزود: باید از جوانان به عنوان اتاق فکر در خدمت رسانی به کشور استفاده کرد و عرصه فکری برای ما نامحدود است و می توان از ظرفیت آنان در اداره کشور بهره‌مند شد.



جلالی اضافه کرد:‌ما باید از ایده و فکر جوانان استفاده کنیم، در معاون فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس جوانان حضور دارند و ایده پارلمان جوان پیگیری می‌شود.



این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس این آمادگی را دارد که از نقطه نظر جوانان در قانون‌گذاری استفاده کند.



رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با ابراز امیدواری از استفاده از ظرفیت خوب جوانان خاطرنشان کرد: این جلسه نقطه عطفی است تا در عرصه قانونگذاری و مدیریت کشور از نیروی فعال جوانان  استفاده کرد.



انتهای پیام/


5035767
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است