استانی 00:25 - 03 آبان 1393
تبریز؛
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت و هدایت عامل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای، اظهار داشت: در ایمنی جاده‌ها، سه عامل فرهنگ رانندگی، آموزش و جاده‌های استاندارد بسیار حایز اهمیت است و اعمال قانون به عنوان مکمل این سه عامل می‌تواند ایمنی در جاده را بالاتر برده و تصادفات را کاهش دهد.

عامل انسانی به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای مدیریت شود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،اسماعیل جبارزاده در همایش ارتقای سطح آگاهی و باورهای عمومی در فرهنگ ترافیک که از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 300 هزار کشته و مجروح در اثر تصادفات در کشور ثبت می شود که بسیار اسفناک است و آمار کشته ها و تلفات تصادفات جاده ای با هشت سال جنگ تحمیلی برابری می کند.

وی با اشاره به توانمندی های مردمی و بخش خصوصی در فرهنگ سازی ترافیک، گفت: در 36 سال گذشته تجربه کرده ایم در هر اقدامی مردم وارد شده اند نتیجه گرفته ایم و به طور قطع جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و دیگر تشکل های مرتبط، می توانند در فرهنگ سازی و بالا بردن ایمنی تاثیرگذار باشند.

جبارزاده افزود: نمونه های همراهی و همکاری مردم در دوران جنگ، سازندگی و مشکلات کشور بسیار است و از این همراهی باید در رفع تمامی معضلات اجتماعی از جمله ترافیک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداری از تمام تشکل‌هایی که در این زمینه فعال هستند حمایت خواهد کرد و تقویت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برای رسیدن به اهدافش، حمایت واقعی از این جمعیت است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: براساس آموزه های دینی، نجات جان یک انسان برابر با نجات تمامی انسان هاست از این رو هر اقدامی در کاهش تصادفات و آمار تلفات جاده ای، کاری ارزشی و مقدس است.

جبارزاده افزود: البته تشکیل تشکل خصوصی به معنای سلب وظایف و مسوولیت های دستگاه های اجرایی نیست و این دستگاه ها نیز باید با ساخت جاده های استاندارد و وسایل نقلیه ایمن، در این مسیر همکاری کنند.

در این همایش یک روزه، شرکت کنندگان و صاحبان نظر به ایراد نظرات و پیشنهادات خود در خصوص راه های کاهش امار تصادفات و تلفات جاده ای پرداختند.
 
انتهای پیام/ش

5029216
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است