بین‌الملل 16:43 - 21 تیر 1397
مقام‌های افغانستان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان در شمال این کشور تلفات سنگینی وارد کرده و شمار سربازان کشته شده به ۴۰ تن رسیده است.

تلفات سنگین نیروهای امنیتی افغان در نبرد با طالبان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه سخنگوی وزارت دفاع افغانستان و سایر منابع امنیتی افغان اعلام کردند: شبه نظامیان طالبان با استفاده از تجهیزات دید در شب از شامگاه چهارشنبه حملات همزمانی را علیه چندین پایگاه و ایست بازرسی ارتش افغانستان در منطقه دشت آرچی در ولایت قندوز آغاز کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، دو طرف متحمل تلفاتی شدند. این سخنگو گفت، بین ۱۰ تا ۱۵ سرباز افغان تاکنون کشته و تعداد مشابهی هم زخمی شده‌اند و درگیری‌ها ادامه دارد. اما یک منبع امنیتی افغان گفت شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان بسیار بالاتر از ۴۰ تن است و یک منبع دیگر هم گفت تاکنون ۳۹ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند. یک منبع امنیتی دیگر هم تاکید کرد: تلفات سنگینی در میان سربازان وجود دارد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، عملیات هوایی و زمینی علیه نیروهای طالبان هنوز ادامه دارد. به گفته او، تجهیزات پیشرفته دید در شب به شبه‌نظامیان کمک کرد تا پیشروی داشته باشند. او گفت: این حملات از سوی یگان سرخ نخبه این گروه انجام شد و آنها توانستند بدون جلب توجه سربازان در تاریکی شب به آنها نزدیک شوند.

به گفته سخنگوی نیروهای امنیتی افغانستان، دست‌کم دو پایگاه ارتش افغانستان به دست طالبان افتاده است، اما نیروهای امنیتی در حال عقب راندن آنها از یکی از پایگاه‌ها هستند. در یک عملیات دیگر هم نیروهای افغان به گردهمایی اعضای ارشد طالبان در ولایت غزنی حمله هوایی کردند و ۲۴ تن را کشته و ۱۷ تن دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام


9840210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست در تظاهرات گسترده علیه نخست وزیر این رژیم، خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است