فرهنگی‌هنری 09:14 - 02 اسفند 1395
رمان «یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه» نوشته هیفاء بیطار با ترجمه روح‌الله رحیمی توسط انتشارات بوتیمار منتشر و راهی بازار نشر شد.

«یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه» در بازار کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «یادداشت‌های روزانه یک زن مطلقه» نوشته هیفاء بیطار با ترجمه روح‌الله رحیمی به تازگی توسط انتشارات بوتیمار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

هیفاء بیطار داستان‌نویس سوری است که در سال ۱۹۶۰ در شهر لاذقیه متولد شده و تا به حال رمان‌ها و مجموعه داستان‌های مختلفی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. این نویسنده در داستان هایش، رنج ها و مشکلات زنان کشورش را به تصویر می کشد. عادت‌ها و باورهای غلط و ظالمانه حاکم بر جامعه، از دیگر موضوعاتی هستند که این داستان نویس در آثارش آن‌ها را به چالش می کشد.

«زیرزمین میدان عباسیین»، «زن دو طبقه» و «شادی‌های کوچک؛ شادی‌های واپسین» از جمله رمان های مشهور این نویسنده هستند. عنوان اصلی رمان «یادداشت های روزانه یک زن مطلقه»، «یومیات مطلقه» است که در بیروت به چاپ رسیده است.

جعبه سال ها، سه گانه مقدس، میانجی، دادگاه استیناف، زلزله، سفر آزادی، عالی جناب، جنون، پدر، رانده شده، مادر، عنوان بخش های مختلف این رمان هستند.

ترجمه فارسی این رمان از روی نسخه چاپ دومش که در سال ۲۰۰۶ در بیروت منتشر شده، انجام شده است.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

تصمیم گرفتم خودم را آزمایش کنم تا ببینم آیا واقعا شفا پیدا کرده ام یا نه. برای همین بدترین حوادثی را که در گذشته موجب رنج و عذابم شده بودند یکی یکی به خاطر آوردم. در کمال تعجب دیدم این حوادث به راحتی از ذهنم می گذرند، بی آنکه احساس ناخوشایندی در من به وجود آورند، انگار که هیچ ربطی به من ندارند و اصلا برای من اتفاق نیافتاده اند. احساس کردم از نو متولد شده ام. با خودم گفتم تولد واقعی، همین است؛ تولدم از رَحِم رنج و درد. این موضوع آدم را در مقابل همه بیماری های خطرناک مثل افسردگی، غم و ناامیدی مقاوم می کند. اعتماد به نفسم را دوباره به دست آوردم. دیگر آن زمان که بنده ترس بودم، به سر آمده بود؛ ترس از شوهری که قدرتش را بر پایه ترس من بنا کرده بود و اگر ترس من از او نبود هیچ قدرتی نداشت. سال های هدر رفته عمرم را به یاد آوردم؛ سال هایی که زندانی ترس بودم. به یاد آوردم چطور شب‌ها در اثر کابوس های عجیب و غریب از خواب بیدار می شدم و ساعت ها با ترس و لرز می نشستم و آمدن روزی را پیش بینی می کردم که شوهرم با حمایت قانون، دخترم را از چنگم در می آورد.

این کتاب با ۱۰۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۵ هزار ریال منتشر شده است.


8831169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه بشریت به شمار می‌رود. به این بهانه پنج فیلمی را معرفی کرده‌ایم که به به بحران آب اشاره داشته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک صداگذار فیلم‌های سینمایی گفت: صداگذاری فیلم‌های با تعداد کاراکتر‌ها بالا دشوار است و همین که دیالوگ‌ها به گوش شنونده برسند سخت‌ترین کار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلم‌ها که قاچاق شده‌اند را معرفی کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها را آموزش می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه سلام «صبح‌بخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با ده‌ها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «تمساح خونی» در بازه زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است