استانی 22:48 - 03 بهمن 1397

تعاونی‌های فراگیر ملی در اردبیل جانی دوباره می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به ماهیت شرکت‌های تعاونی فراگیر و ملی ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها شامل دهک‌های پایین جامعه هستند.

وی افزود: با توجه ویژه به تعاونی‌های فراگیر ملی می‌توان در فقر زدایی و افزایش مشارکت مردم موفق ظاهر شده و رونق اقتصادی افرادی که از میزان درآمد متوسط یا پایین‌تر از آن برخوردارند را فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: یکی دیگر از رویکردهای مهم دولت توانمندسازی پنج هزار روستا در کشور بوده و در این راستا در استان اردبیل ۳۸ تعاون روستا تشکیل شد تا با تجمیع سرمایه‌های اندک برنامه‌های تعریف شده اجرایی شود.

رحیمی بر نشانه‌گیری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر گسترش تعاونی‌های روستایی و فراگیر ملی اشاره کرد و ادامه داد: در خصوص تعاون روستاها ۲۵ مورد برنامه در سطح استان پیش‌بینی شده بود که از برنامه‌های مقرر ۳۸ مورد اجرایی شد.

به گفته وی در راستای تشکیل تشکل‌های مرتبط با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز از مجموع ۱۵ مورد تشکل پیش‌بینی شده تا کنون موفق به راه‌اندازی ۱۸ تعاونی شدیم که هر یک از قابلیت‌ تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در طرح کارورزی اعلامی از سوی وزارت کار نیز هزار و ۲۲۷ نفر مشارکت داشتند تا در توانمندسازی جامعه هدف به برنامه‌های ابلاغی عمل نماییم.


10036646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است