اقتصادی 09:00 - 07 مرداد 1394
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور:
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه در طول اجرای 9 طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی، 165 میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهیم داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تصویب طرح‌های جدید همین مقدار به میزان صرفه‌جویی اضافه شود.

نصرت الله سیفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اینکه طرحی برای بهبود مصرف سوخت خودروها دارید اظهار داشت: در بخش خودروسازی سه طرح قرار است در کشور اجرا شود.


وی تصریح کرد: طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های CNG، طرح تعویض 17 هزار اتوبوس شهری فرسوده با اتوبوس‌های شهری گاز سوز و طرح تعویض 65 هزار کامیون و کشنده فرسوده با انواع جدید از جمله این سه طرح است.


سیفی راجع به اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت در این زمینه گفت: اصولا در همه دنیا، طرح‌های بزرگ نیاز به پول ندارند، بلکه این طرح‌ها سرمایه زا هستند.


بر همین اساس؛ این طرح‌ها به صورت بیع متقابل است. شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با پیدا کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری آنها را برای سرمایه‌گذاران عرضه می‌کند و این سرمایه‌گذاران هستند که میزان سرمایه لازم را مشخص و تأمین می‌کنند.


وی ادامه داد: میزان بازگشت سرمایه در این طرح‌ها مشخص شده است به طوریکه برای تعویض اتوبوس‌های شهری یک میلیارد و 800 میلیون دلار بازگشت سرمایه، برای تعویض تاکسی‌ها حدود 700 میلیون دلار و برای تعویض کشنده و کامیون نزدیک به 2 میلیارد دلار بازگشت سرمایه است.


مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور اضافه کرد: البته جدای از خودروسازی ما در راه آهن نیز طرحی داریم که 7 میلیارد و 500 میلیون دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت و همچنین در طرح متروشهری که در دست تصویب است 5 میلیارد و 500 میلیون دلار بازگشت خواهد داشت.


سیفی در خصوص طرح‌های جدیدی که تحت ماده 12 قانون رفع موانع تولیدی گفت: سه طرحی که در سال 93 مطرح شده و هنوز به تصویب نرسیده است، یکی طرح کمک به مترو تهران که بازگشت سرمایه‌اش نزدیک به پنج میلیارد دلار خواهد بود. طرح دیگر مترو هشت کلان شهر ایران است از جمله مشهد، اصفهان که حدود 700 میلیون دلار بازگشت سرمایه دارد.


مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور تصریح کرد: در این مورد شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا بازگشت سرمایه در تهران خیلی بیشتر از مجموع هشت شهر است؛ که دلیل آن وجود 150 کیلومتر خطوط مترو در تهران است که تنها با سرمایه گذاری در بخش خرید واگن می توان در مصرف بنزین و گاز و گازوئیل در شهر صرفه جویی کرد.


وی ادامه داد: سومین طرح ارائه شده، طرح موتور سیکلت برقی که هنوز به تصویب نرسیده است.


انتهای پیام/

6827602
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد ریال اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است