بین‌الملل 07:47 - 28 آذر 1393
بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی « الاخبار» تاکید کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعتراف کرده است، دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی در ماموریت های امنیتی تروریستی خود شکست های زیادی را متحمل شده اند.

به گزارش ایرنا، الاخبار درشماره روز جمعه خود نوشت که این روزنامه با همکاری « ویکیلیکس» گزارش سری « سیا» تحت عنوان « عملیات علیه اهداف بزرگ و قیمتی در چارچوب مبارزه با شورش و تبدیل آنها به عناصر موثر در این مبارزه » را منتشر می کند.



این روزنامه لبنانی افزود که این گزارش بخشی از یک رشته گزارش های منتشره سری سیا در باره نحوه تعامل با آنچه « جنبش های شورشی» خوانده شده است، می باشد که ارتش آمریکا و همپیمانان واشنگتن در نقاط مختلف دنیا با آنها مواجه هستند.



الاخبار اضافه کرد: بررسی که ویکلیکس صورت داده مربوط به طرح « خلاص شدن از اهداف بزرگ و قیمتی» یعنی « اعضای جنبش های سیاسی و نظامی» است که ترور و ربودن آنها می تواند تاثیری جدی در مسیر جنبش های شورشی دشمن منافع آمریکا بگذارد.



این روزنامه لبنانی ادامه داد: « مبارزه با شورش» یک مقوله نظامی است که بخش زیادی از اهتمام برنامه ریزان دستگاه نظامی آمریکا را از زمان دو جنگ علیه افغانستان و عراق به خود اختصاص داده و معنای آن چگونگی تثبیت اشغالگری آمریکا در کشورهایی که وارد جنگ می شود وهمچنین شکست و کاستن از منابع شورش است.



الاخبار خاطرنشان کرد: «عملیات علیه اهداف بزرگ و قیمتی»یک تعبیر آکادمیک است که منظور آن ترور، ربایش ، تطمیع و معامله برای ایجاد رخنه و خلاص شدن از اعضای جنبش های نظامی و مردمی است که علیه اشغالگری های آمریکا دست به شورش می زنند و یا علیه همپیمانان آن انقلاب می کنند و نمونه های آن از ایرلند شمالی تا عراق مشاهده شده است.



ویکیلیکس همچنین ترور اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی بین سال های 2000 تا 2002 میلادی بدست صیونیست ها را بررسی و اعلام کرده است « تحلیلگران سیا اعتراف کرده اند که این ترورها به حمایت مردمی از مقاومت فلسطین منجر شده است».



ویکیلیکس همچنین گزارش های سری سیا درباره اقدامات دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی بویژه عملیات های خارجی آنها را که از حمایت ها و کمک های رسانه ها و سیاستمداران آمریکایی و حتی هالیوود برخوردار می باشد، بررسی کرده است.



الاخبار براساس بررسی های ویکیلیکس تاکید کرد: بیشتر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی درهمه مراحل شکست خورده و یا نتایج عکس داشته که به امنیت این رژیم ضربه زده است.



این روزنامه لبنانی ادامه داد: اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی ازجمله موساد علیه جنبش های فلسیطینی در دهه هفتاد قرن گذشته مانند فتح و جبهه خلق و در دهه نود قرن گذشته علیه حماس و همچنین حزب الله لبنان شکست خورده و یا نتیجه عکس داشته است.



الاخبار خاطرنشان کرد: سیا اعتراف کرده است که عملیات تروریستی موساد در دهه هفتاد علیه فتح بیشتر شامل کادرهای دست پایین که با عملیات های نظامی آن هیچگونه ارتباطی نداشته اند، بوده و بیشتر انسان های بی گناه و شهروندان عادی کشته شده اند.



خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


5446915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است