گوناگون 21:22 - 30 فروردین 1394
فرمانده نیروی دریایی ارتش از اسکورت ۲۶۰۰ کشتی توسط این نیرو در خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ خبر داد و تأکید کرد: همه بدانند که ما در مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم.

اسکورت ۲۶۰۰ کشتی توسط نیروی دریایی

به گزارش فرهنگ نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در آئین تجلیل از حماسه‌سازان ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو جوشن که در ستاد نیروی دریایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان ما در صدد بودند با انحلال ارتش، توان دفاعی کشورمان را از بین ببرند و انقلاب را شکست دهند.



وی ادامه داد: اما مدت زیادی از ۲۲ بهمن ۵۷ نگذشته بود که امام خمینی(ره) با نگاهی عمیق و با شناختی که از ارتش و با آگاهی کاملی که از وضعیت دنیا داشتند، تصمیم بزرگی در روز ۲۸ فروردین ۵۸ گرفتند و روز ۲۹ فروردین را به نام «روز ارتش» نام‌گذاری کردند.



فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: ارتش در جریان غائله‌هایی که اوایل انقلاب به‌وجود آمد، به یاری انقلاب شتافت.



دریادار سیاری افزود: در آغاز جنگ تحمیلی و در حالی که هنوز سپاه و بسیج تشکیل نشده بود، ارتش از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و اگر حضور نیروی زمینی ارتش نبود، طرح‌هایی که عراق برای اشغال ایران اندیشیده بود به اجرا در می‌آمد.



وی همچنین با اشاره به نقش نیروهای هوایی و دریایی ارتش در جنگ تحمیلی گفت: نیروی هوایی در روز دوم جنگ اهداف بسیاری را در خاک عراق بمباران کرد و نیروی دریایی نیز در خرمشهر ۳۴ روز ایستادگی کرد و حماسه آفرید و دشمن که قصد تسخیر یک روزه خرمشهر را داشت، ۳۴ روز در این امر ناکام ماند.



نیروی دریایی ارتش ۱۰ هزار کشتی تجاری را در دفاع مقدس اسکورت کرد



فرمانده نیروی دریایی افزود: در ۶۷ روز ابتدایی جنگ، به‌واسطه حماسه‌آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، عراق نیروی دریایی خود را از دست داد.



دریادار سیاری با بیان اینکه همان ارتشی که امام(ره) حفظش کرد به کمک انقلاب آمد، یادآور شد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی تجاری را اسکورت کرد تا اقتصاد کشور لطمه‌ای نخورد و در مقابل با ضرباتی که به دشمن وارد کرد، به اقتصاد او ضربه زد.



وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نیروی دریایی یک نیروی سیاسی، علمی، نظامی و بین‌المللی است که در آبادسازی ملی تأثیر دارد و مظهر اقتدار مردم در دریاست»، گفت: هر آنچه که امروز داریم، به برکت خون شهدا و همت بلند جانبازان و ایثارگران و کارکنان امروز نیروی دریایی است، کارکنانی که شاگردان شهدا هستند، راهشان راه حسین (ع) و افتخارشان مبارزه با استکبار است.



فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به حماسه‌آفرینی کارکنان ناو جوشن و ناوشکن‌های سهند و سبلان در نبرد نابرابر با ناوگان آمریکا در ۲۹ فروردین ۶۷ اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها به آنها اعلام کردند که قصد انهدام شناورهایشان را دارند، اما آنها مردانه ایستادند، شعار «هیهات من الذله» سر دادند و در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاوردند.



دریادار سیاری در ادامه به تشریح فعالیت‌های کنونی نیروی دریایی پرداخت و گفت: تا امروز در خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ بیش از ۲۶۰۰ کشتی ایرانی را اسکورت و به ۲۲ کشور نیز کمک کرده‌ایم.



وی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جایگاه بالایی داشته و در عرصه آب‌های آزاد، آموزش و سازندگی نقش دارد.



در مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم



فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما شعار «هیهات من‌الذله» را در ۲۹ فروردین ۶۷ به‌صورت عملی نشان دادیم، تصریح کرد: همه بدانند که ما در مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم. امروز نیز جوانان ما مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، در مقابل هر دشمنی مقتدرانه می‌ایستند.



دریادار سیاری در پایان تأکید کرد: برای مقابل با هرگونه تهدید علیه مرزها، منابع و منافع کشور در آب‌های آزاد و در هرجا که لازم باشد، آماد‌ه‌ایم.


6226569
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است