استانی 09:49 - 10 اسفند 1399
/این خبر به روز رسانی می‌شود/
ایسنا/خوزستان خوزستان همچنان در بحران؛ خیز کرونا در شهرهای سراسر استان خوزستان می‌خزد و پیشروی می‌کند و با ادامه روند افزایشی ابتلا، بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته در خوزستان بوده است.

خیز کرونا در خوزستان همچنان پیشروی می‌کند / جریمه ۳ هزار خودرو در شهرهای قرمز خوزستان

سیما سادات لاری دیروز گفت که ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان، همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

تلاش استاندار خوزستان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی این استان و ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان برای موافقت ستاد ملی با قرنطینه و تعطیلی گسترده خوزستان تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است.

این در حالی است که محدودیت‌های اعمال‌شده در خوزستان با وجود سختگیری‌های مجموعه بهداشت و ستاد استانی، از سوی مردم و برخی از ادارات و صنوف به صورت نصفه و نیمه اجرا می‌شوند و در یک مورد، فرماندار اهواز برای جلوگیری از تجمع در بازارهایی که حاضر به تعطیلی نیستند، هر شب دستور قطع برق مناطق و بازارهای پرتردد را صادر می‌کند.

از سوی دیگر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به خستگی کادر درمانی و پرستاری اهواز هشدار و از تکمیل صددرصدی تخت‌های ویژه بیمارستان‌های اهواز خبر داده است.

رئیس پلیس راهور استان خبر داد

جریمه ۳ هزار خودرو در شهرهای قرمز خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس پلیس راهور خوزستان از جریمه حدود ۳ هزار دستگاه خودرو در شهرهای قرمز خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل تردد در ساعات ممنوعیت تردد خبر داد.

سرهنگ منصور جمشیدی با اشاره به آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های تردد در خوزستان اظهار کرد: شنبه شب شاهد بوده‌ایم که اکثر مردم اهواز رعایت کرده‌اند و ترددها به حداقل ممکن رسیده اما گاهی شاهد برخی ترددها هستیم که از مردم می خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، در این ساعات در سطح شهر تردد نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در صورت تردد در این ساعات، دوربین‌ها و سیستم‌های کنترل پلیس، شماره پلاک خودرو را یادداشت می‌کنند و اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: همچنان ممنوعیت تردد از ساعات ۲۱ تا ۴ بامداد تا زمان صدور لغو این دستور برقرار است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل تردد در ساعات ممنوعیت تردد، حدود ۳ هزار دستگاه خودرو در شهرهای قرمز خوزستان جریمه شده‌اند.

جمشیدی بیان کرد: این ۳ هزار جریمه شامل جریمه‌های یک میلیون تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی است و اکثر موارد اعمال قانون مربوط به ممنوعیت تردد در ساعات ۲۱ تا ۴ بامداد با مبلغ ۲۰۰ هزار تومانی بوده است.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: ورود و خروج به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و مردم باید این محدودیت را نیز رعایت کنند.

وی در خصوص وضعیت تردد شهروندانی که ناگزیر به خروج از شهرهای خود هستند، گفت: شهروندانی که قصد تردد از استان خوزستان به استان‌های دیگر را دارند، باید مجوز تردد را از فرمانداری اخذ و به پلیس راه خوزستان مراجعه کنند تا در سیستم ثبت شود و پس از آن، اجازه تردد داده خواهد شد.

جمشیدی تصریح کرد: شهروندانی که می‌خواهند از شهری به شهر دیگر در درون استان تردد داشته باشند نیز باید مجوز تردد را از فرمانداری اخذ کنند و به پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان یا شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند تا مجوز عبور صادر و در سیستم ثبت شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در صورتی که پس از صدور مجوز تردد و ثبت سیستم، اعمال قانون شود؛ جریمه‌ها لغو می‌شود.

به دلیل نقض محدودیت‌ها؛

پاساژ امام رضا کیانپارس اهواز پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از پلمب پاساژ امام رضا در منطقه کیانپارس خبر داد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا، در راستای حفظ سلامت مردم محدودیت‌هایی در استان خوزستان و شهر اهواز اعمال شد. طبق محدودیت‌های تعیین‌شده توسط ستاد کرونا استان خوزستان، فعالیت اصناف غیرضروری تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز بهداشت غرب اهواز، وی با بیان اینکه به مشکلات اقتصادی ایجادشده از زمان شیوع کرونا واقف هستیم، گفت: هدف از ایجاد این محدودیت‌ها، کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس است.

احمدی‌بلوطکی حفظ سلامتی مردم را مهم‌ترین هدف مرکز بهداشت عنوان کرد و افزود: در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. در همین راستا، پاساژ امام رضا کیانپارس روز شنبه به دلیل نقض محدودیت‌های تعیین‌شده در زمان شیوع کروناویروس، پلمب شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد

لزوم انجام تست کرونا از معتادان متجاهر پیش از اسکان در کمپ‌ها

استاندار خوزستان بر لزوم انجام تست کرونا از معتادان متجاهر پیش از اسکان در مراکز و کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد تاکید کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بر انجام تست کرونا از معتادان متجاهر پیش از تحویل و اسکان آنها در کمپ ترک اعتیاد تاکید کرد تا در صورت پاسخ مثبت تست کرونا قبل از اسکان در مراکز نگهداری معتادان متجاهر به مدت دو هفته در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها قرنطینه شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، در این نشست آخرین وضعیت کمپ ماده ۱۶ استان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست برای تجهیز این کمپ و تامین کمک مالی و نیروی انسانی مورد نیاز، رایزنی و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

در ادامه این جلسه به دستور استاندار خوزستان مقرر شد در روزهای آینده تعداد ۲۰۰ تخت برای اسکان معتادان متجاهر از سوی هلال احمر تامین شود.

این خبر تکمیل می‌شود


10970006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است