گوناگون 20:49 - 04 اردیبهشت 1397
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: طرح تحول سلامت متعلق به مردم است و تلاش ما بر این است که با مدیریت هزینه، با قدرت بیشتری این طرح را ادامه دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد:

به گزارش وبدا، قاسم جان‌بابابی در مراسم افتتاح بخش‌های اورژانس، ارتوپدی و واحد مراقبت‌های روزانه (Day care) مرکز پزشکی شهدای تجریش،گفت: بیمارستان شهدای تجریش در سطح ملی به کشور خدمت می‌کند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: این طرح با هدف دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارایه خدمات ارزان ایجاد شده است.

جان بابایی گفت: امسال شعار هفته سلامت سازمان جهانی بهداشت" سلامت برای همه" نامگذاری شده است در حالی که طرح تحول سلامت این شعار را از سه سال گذشته عملی کرده و اجرای این طرح از افتخارات نظام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات مثبت وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت، گفت: هدف‌ گیری این طرح بسیار درست بوده و می‌توان گفت درباره هیچ بسته ‌ای از طرح تحول سلامت، به صورت اتفاقی تصمیم گیری نشده است.

وی افزود:‌ به عنوان نمونه در برخی از شهرهای محروم مانند سراوان، مراکزی همچون مرکز LDR و طرح غربالگری سرطان اجرا شده و در پی این تغییرات بیش از ۹۰ درصد درمان مردم در شهرهای خودشان انجام می ‌شود. با این حال در استان تهران با دارا بودن جمعیت ۱۳ میلیون نفری، عقب ماندگی‌هایی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد چرا که بیشتر از ۴۰ درصد مراجعات بیمارستانهای دانشگاه‌هی در تهران، از جمعیت شهرستان‌ها هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: هر تغییر و پیشرفتی که در حوزه سلامت تهران رخ می‌دهد، جنبه ملی دارد و در حال حاضر بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در تهران در حال احداث است. در همین راستا سند برنامه سلامت تهران نیز آماده شده و برای بررسی بیشتر به وزیر بهداشت ارائه شده است و امیدواریم با اینگونه طرح‌ها، عقب‌ماندگی‌های تهران برطرف شود، در برخی از نقاط تهران نسبت تخت به جمعیت کمتر از استان‌های محروم کشور است.


9757199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است