استانی 19:30 - 29 مهر 1400
مدیرکل بیمه سلامت استان:
ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یکی از مشکلات حاد استان در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی، بحث کمبود پزشک است.

مشکل طرح نظام ارجاع بیمه همگانی در لرستان کمبود پزشک است

دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند در جلسه‌ای که به‌صورت ویدئو کنفرانس با مدیرعامل سازمان، مدیران ستادی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: از مشکلات حاد لرستان در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی، بحث کمبود پزشک است که در بعضی از شهرستان‌های استان علی‌رغم جمعیت بالا متأسفانه تعداد پزشک کافی نیست.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های مثل خرم‌آباد، نورآباد و کوهدشت متأسفانه با کمبود پزشک مواجه هستیم که در شهرستان کوهدشت با جمعیت ۲۱ هزار نفر فقط ۴ تا پزشک وجود دارد که عمده مشکل ما در این زمینه است و باعث شده نتوانیم به‌خوبی برنامه طرح نظام ارجاع بیمه همگانی را پیش ببریم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: انتظار می‌رود برای جبران کمبود پزشک این موضوع از طریق عقد قراردادها با درمانگاه، مراکز دولتی دانشگاهی و خصوصی رفع شود.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: مشکل دیگری که در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی که باعث کندی این طرح شده، مشکلات اطلاعات بیمه‌ای بیمه‌شدگان اعم از تغییر آدرس و تلفن است که اکثراً اطلاعاتی که در گذشته ثبت و در سامانه امید وجود دارد، اشتباه هستند.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم از لحاظ اطلاع‌رسانی از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای طرح نظام اجرای بیمه همگانی استفاده کنیم اما متأسفانه این روند به‌کندی طی می‌شود.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: امیدواریم با رفع این مشکلات درصد ویزیت پایه افزایش پیدا کند که در حال حاضر از جمعیت ۲۰۰ هزار بیمه شده مورد نظر در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی حدود ۱۰۰ هزار بیمه شده را توانستیم منتسب کنیم و بقیه انتساب به خاطر کمبود منتسب نشده‌اند که ان شاء الله با رفع مشکلات این طرح به‌خوبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام


11282800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است