استانی 14:48 - 06 مرداد 1396
امام جمعه شاهرود:
شاهرود - امام جمعه شاهرود از نماز جمعه با بیان اینکه چهار کاروان از شاهرود به سرزمین وحی اعزام می شوند، گفت: سرزمین وحی باید از افکار عقب مانده وهابیت پاک شود.

سرزمین وحی از افکار عقب مانده وهابیت پاک شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلی مدرسه قلعه شاهرود با اشاره به در پیش بودن مناسک حج، ابراز داشت: سرزمین وحی باید از افکار عقب‌مانده وهابیت پاک شوند و تا آن روز نباید کربلا و مکه از حضور زائران خالی شود لذا اگر نظام جمهوری اسلامی اقدامی را انجام می‌دهد، تصمیم یک فرد نیست بلکه بنا به مصلحت کشور است.

وی افزود: در حج تمتع امسال چهار کاروان از شاهرود و یک کاروان با شهرهای دیگر استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند لذا امیدواریم حجاج با آرامش و انسجام اعمال حج را به‌جا آورند.

نماز جمعه و حج منادی وحدت بین مسلمانان

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه از این فرصت و تنوع جمعیت در نماز جمعه باید بهینه استفاده شود، ابراز داشت: یکی از کارکردهای مهم نماز جمعه استفاده از این اجتماع گسترده محسوب می‌شود که باید در راستای وحدت و انسجام امت اسلامی و حفظ دستاوردهای نظام حرکت کنند.

امینی با اشاره به پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه به دستور امام راحل(ره) ضمن بیان اینکه نماز جمعه تبلور وحدت اسلامی در جامعه محسوب می‌شود، ابراز داشت: تنها نمازی که عبادت و سیاست باهم عجین هستند، نماز جمعه است لذا این قرارگاه فرهنگی جایگاه موضع‌گیری صریح و منطقی به شمار می‌رود که مردمی بودن در آن موج می‌زند.

وی یکی از کارکردهای نماز جمعه را پرداختن به مسائل و مشکلات مردمی برشمرد و افزود: در پایگاه اخلاق و بصیرت مهم‌ترین مسائل مسلمانان و معارف دینی مطرح می‌شود لذا هر چه به معرفت‌شناسی توجه بیشتر کنیم استقبال مردمی از این قرارگاه افزون‌تر خواهد شد.

ضرورت عبرت از جریان مشروطه

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه مسئله فلسطین موضوع اول جهان اسلام به شمارمی رود، ابراز داشت: دشمنان با خلق داعش کوشیدند تا فلسطین به فراموشی سپرده شود لذا می‌خواهند با ضربه زدن به کانون تجمع امت‌های اسلامی، ایران هراسی را بزرگ کنند.

امینی بابیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسئله انسانی و دینی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اسرائیل غده سرطانی است که می‌خواهند شیرازه قطب اسلام را ازهم‌پاشیده شود لذا با ویترین نماز جمعه و برپایی راهپیمایی روز قدس نخواهیم گذاشت استکبار به اهداف شوم خود دست یابد.

وی به شهادت مظلومانه شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و ابراز داشت: تفرقه و حزب‌بازی و گروه گرایی باعث جدایی مردم در جریان مشروطه شد و جریانی که به رهبری علما روشن‌شده بود همین مسائل موجود باعث به انزوا کشیدن روحانیت و پیروزی دشمن شد لذا باید از همین جریان مشروطه عبرت گرفت.

امام‌جمعه شاهرود به هفته ملی مهارت نیز اشاره کرد و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از رکود به شمار می‌رود که در این راستا مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه می‌تواند اثرگذار باشد اما از سوی دیگر برای ایجاد اشتغال باید به‌سوی مهارت‌آموزی پیش رفت و دولت با ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای زمینه کارآفرینی را فراهم می‌کند.


9301710
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است