اجتماعی 13:05 - 06 اردیبهشت 1396
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:
محسن ولیئی گفت: حدود ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۵ توسط صندوق قرض الحسنه امداد استان تهران به نیازمندان پرداخت شده است.

پرداخت حدود ۳۳میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد حدود ۴۰ سرفصل با بیش از ۱۲۰ بسته خدمات حمایتی داریم که این بسته‌ها با توجه به سنین و گروه‌های مختلف به جامعه ارائه می‌شود، اظهار کرد: حدود ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال به مددجویان و نیازمندان واجد توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران پرداخت شده است که این میزان تسهیلات برای رفع مشکل حدود ۱۳ هزار نفر از مددجویان و متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کارگشایی یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد است که به صورت قرض الحسنه و با در نظر گرفتن نیازهای اساسی مددجویان برای رفع مشکلات تحصیلی، فرهنگی، معیشتی و درمان آنها پرداخت می‌شود، افزود: تسهیلات کارگشایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال با هدف رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای مددجویان و متقاضیان واجدشرایط پرداخت می‌شود.

ولیئی با بیان اینکه کارمزد وام‌های ارائه شده سه درصد است، بیان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد در استان تهران بر اساس اساسنامه کمیته امداد و برای ارائه تسهیلات کارگشایی به جامعه هدف این نهاد راه اندازی شده است و معرفی افراد برای پرداخت تسهیلات به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط در جهت ایجاد اشتغال، کمک هزینه ازدواج، مسکن، کمک هزینه تحصیل توسط ادارات کمیته امداد در سطح استان است و پرداخت تسهیلات از طریق شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین یکی از ادارات کمیته امداد با تکمیل مدارک نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه سپرده گذاران می‌توانند با اعتماد به این صندوق به افراد نیازمند تسهیلات پرداخت کنند، تصریح کرد: نیکوکاران می‌توانند پس از سپرده گذاری، فرد نیازمند به وام را به صندوق معرفی و صندوق قرض الحسنه به عنوان کارگزار وام مورد نظر را به درخواست کننده پرداخت کند؛ ولیئی خاطرنشان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی آغاز به فعالیت کرده و به صورت مستقل در زمینه‌های عملیات مالی، جذب سرمایه و سپرده خیران در قالب قرض الحسنه، کاهش زمان انتظار دریافت خدمات نیازمندان، شناسایی دقیق و ارائه تسهیلات، ترویج سنت حسنه و واجب فراموش شده قرض الحسنه و غیره در حال خدمت رسانی به جامعه هدف و قشرها نیازمند است.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی، نماینده امام و رهبری در کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان از شهره‌های شاخص انقلاب اسلامی و تا پایان یار امام و رهبری بودند.

وی در ادامه بر لزوم تقویت عزت نفس و توجه به کرامت انسانی در کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ کرامت در جامعه نهادینه شود و امدادگران این موضوع را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی ضمن تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های کمیته امداد با آرزوی موفقیت برای امدادگران این نهاد با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در بحث محرومیت زدایی تأثیرگذار است، بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف و جمع‌آوری زکات تأکید کرد و مراتب همکاری خود را با این این نهاد اعلام کرداطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف و جمع‌آوری زکات تأکید کرد و مراتب همکاری خود را با این این نهاد اعلام کرد.

 


9044958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است