اقتصادی 08:34 - 29 فروردین 1394
در نیمه اول سال گذشته
در نیمه اول سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی در تهران سه میلیون و 877 هزار و 100 تومان بوده‌است که این میزان نسبت به دوره مشابه در سال 1392، معادل 9.4 درصد کاهش قیمت داشته است.

کاهش قیمت زمینه و خانه کلنگی در تهران

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط قیمت برای خرید وفروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تهران معادل سه میلیون و 877 هزار و 100 تومان بوده‌ است درحالیکه گران‌ترین زمین در تهران با قیمت هر متر مربع 21 میلیون و 977 هزار تومان معامله شده‌است.

قیمت ارزان ترین زمین یا خانه کلنگی در تهران در نیمه اول سال گذشته،‌ 12 هزار و 700 تومان و متوسط قیمت خرید و فروش زمین یا بنای کلنگی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه در سال 1392 یعنی نیمه اول این سال با 9.4 درصد کاهش مواجه بوده است.

خرید خانه کلنگی یا زمین نیز در نیمه اول سال گذشته نسبت به دوره مشابه در سال 1392، 18.1 درصد کمتر بوده است.همچنین قیمت خرید خانه کلنگی یا زمین در نیمه اول سال گذشته نسبت به دوره قبل، یعنی نیمه دوم سال 1392 کاهش 4.3 درصدی داشته است. اما خرید خانه کلنگی و زمین در این دوره نسبت به نیمه دوم سال 1392، افزایشی 10.3 درصدی را تجربه کرده است.

متوسط قیمت هر متر مربع زمین در تهران نسبت به متوسط قیمت هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در کشور که معادل با 724 هزار و 800 تومان بود، سه میلیون و 152 هزار و 300 تومان گران‌تر بوده‌است.

انتهای پیام


6214462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: با اجرای طرح واگذاری اراضی مسکونی در کشور ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور تملک شده است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: ایران با بیش از ۱۸ هزار نمونه غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیگی گندم در دنیا را در اختیار دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی سازی از تایید صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: سن اکثر معادن در ایران زیاد شده و ممکن است از یک معدن ۳۰ سال استخراج انجام شده باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد سرمایه گذاری بیش از ۳۰ درصدی را در صنعت نساجی و پوشاک شاهد بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: برای اولین بار شماره‌گذاری وسایل نقلیه طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: تابلوی معاملات امروز، دوباره امید‌ها برای رشد خوب و جبران عقب ماندگی از بازار‌های موازی را برای اهالی بازار زنده کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمرکز سازمان مالیات بر پردرآمد‌ها است و اشراف خود را بر داده‌های مالیاتی افزایش داده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است