ورزشی 10:00 - 08 شهریور 1394
جوانان بیشتر در معرض ابتلا به آپاندیسیت قرار دارند.

علائم بیماری آپاندیسیت

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مهراب یاسمی متخصص داخلی درباره بیماری آپاندیسیت اظهار کرد: آپاندیسیت همان التهاب آپاندیس در اثر عفونت است که آپاندیس بخشی از روده‌ی بزرگ است که در قسمت راست و پایین شکم قرار دارد.

 

وی در خصوص نحوه‌ی درد آپاندیسیت گفت: درد آپاندیسیت از اطراف ناف شروع می‌شود و بعد از مدتی درد به قسمت پایین و  راست شکم حرکت می‌کند که در این شرایط تنها  راه حل بر داشتن آپاندیس است.

 

دکتر یاسمی در مورد علل بروز آپاندیسیت اذعان داشت: وقتی فرد دچار آپاندیسیت می‌شود که راه آپاندیس به وسیله عوامل مختلفی چون عفونت و... مسدود شود که محل مناسبی برای رشد باکتری و گسترش عفونت در این ناحیه می‌گردد و اگر رسیدگی لازم صورت نگیرد، امکان ترکیدن آن هم وجود دارد.

 

وی درباره نحوه‌ی تشخیص ابتلا به آپاندیسیت از بیماری‌هایی هم چون عفونت روده که دارای علائم مشابه هستند، گفت: از راه‌های تشخیص، سی تی اسکن و آزمایشات خون و ادرار برای تشخیص میزان عفونت در بدن و آزمایش CPC که گلبول‌های سفید زیاد می‌شود و آزمایش CSR که نشان می‌دهد که عفونت در بدن هست یا خیر.

 

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که درد شکم همراه با حالت تهوع دارند باید بیشتر دقت کنند که اگر همراه با درد در قسمت ناف باشد یعنی بیماری در مراحل اولیه قرار دارد و باید به سرعت خود را به پزشک برسانند و وقتی این درد به  قسمت تحتانی و راست شکم برسد از علائم بروز آپاندیسیت است. دکتر یاسمی در پایان اشاره کرد: بیشتر افراد مراجعه کننده در بیماری آپاندیسیت در محدوده سنی 20 تا 30 سال و جوان هستند.

 

2023


6977970
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است