استانی 11:22 - 06 آذر 1393
آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید گفت: دانشگاه‌ها باید در راستا تولید علم فعالیت کنند و در این راستا از هرگونه فعالیت سیاسی دوری کنند تا دچار سیاست‌زدگی نشوند.

دانشگاه‌ها باید تولید‌کننده و منتشرکننده علم باشند/ اجتناب دانشگاه‌ها از سیاست‌زدگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت دانشگاه‌ها در جامعه اظهار کرد: از آنجایی که بخش مهمی از جامعه را قشر دانشجو مدیریت می‌کند و سبب تاثیرگذاری بر سایر اقشار می‌شوند، دانشگاه‌ها اهمیت مهمی در جامعه دارند.

وی افزود: برای جامعه و دانشگاه‌ها مهم است که مدیران دارای تعهد علمی، اخلاقی و تربیتی باشند زیرا که این مدیران در رشد و تربیت جوانان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به نفوذ دشمنان در دانشگاه‌ها گفت: دشمنان سعی دارند تا در دانشگاه‌ها نفوذ کرده و بر روی دانشجویان تاثیر بگذارند که اگر این امر محقق شود آسیب‌های جدی را در جامعه دانشگاهی شاهد خواهیم بود و پس از آن ممکن است این آسیب‌ها در کل جامعه سرایت پیدا کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان قشر مهم جامعه را تشکیل می‌دهند و اینکه نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی وزارت علوم رای ندادند نباید در جریان امور سیاسی قرار گیرد زیرا نمایندگان مجلس با توجه به اهمیت دانشگاه‌ها سعی در انتخاب بهترین فرد برای وزارت علوم داشتند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مردم و مسئولین فعالیت این دانشگاه‌ را زیر نظر گرفته‌اند و توقعات و انتظارات بیشتری از دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید نظارت مستمر بر فعالیت‌های این دانشگاه‌ داشته باشند گفت: نظارت و بازرسی مستمر از دانشگاه‌ آزاد اسلامی سبب می‌شود تا مشکلی برای این دانشگاه پیش نیاید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در راستای تولید و نشر علم فعالیت کنند و در این راستا می‌توان از اساتید و دانشجویان فرهیخته استفاده کرد.

وی با تاکید بر اجتناب دانشگاه‌ها از فعالیت‌های سیاسی گفت: دانشگاه‌ها باید در راستای تولید علم فعالیت کنند و در این راستا از سیاست‌زدگی دوری کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید در مسیر مصلحت و حل مشکلات جامعه گام بردارند زیرا در دانشگاه‌ها افراد با استعداد و نخبه تحصیل و تدریس می‌کنند که دولت می‌تواند از آنها استفاده کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به انتقاد برخی مسئولان از فعالیت دانشگاه‌های آزاد در شهرستان‌ها گفت: در برخی مواقع مسئولان از وضعیت دانشگاه‌های آزاد اسلامی در شهرستان‌ها انتقاد می‌کنند و معتقدند که از بدو تاسیس این دانشگاه وضعیت شهر تغییر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: انتخاب افراد متعهد در سمت‌های مختلف دولتی سبب رشد و آبادانی کشور می‌شود زیرا این افراد وظیفه‌شناس هستند و در راستای خدمت به مردم و جامعه گام بر می‌دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به شناسایی و شکوفا شدن استعداد دانشجویان گفت: برخی از جوانان دارای استعدادهای فوق‌العاده‌ای هستند که این استعداد‌ها ذخایر و سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند ولی متاسفانه به دلیل اینکه برخی از این جوانان از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند از ادامه تحصیل باز می‌مانند که باید به وضعیت اینگونه افراد رسیدگی کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع دانشگاه‌ها ترویج‌کننده فرهنگ غربی هستند و دلیل این امر فعالیت ماهرانه دشمنان در دانشگاه‌ها و در میان جوانان است که سعی در ترویج فرهنگ خود در میان جوانان ایرانی و به ویژه دانشجویان دارند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید به دنبال علم بروند، گفت: علم در هر سرزمینی که باشد مردم موظف هستند که به دنبال آن بروند اما در برخی از مواقع در کنار علم‌آموزی فرهنگ نادرست کشورها نیز وارد کشور می‌شود که باید نسبت به این امر نظارت جدی‌تری صورت گیرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مترجمان برای ترجمه کتاب‌ها باید وسواس بیشتری داشته باشند که متاسفانه در برخی از مواقع کتاب‌هایی که ترویج کننده فرهنگ نادرست در جامعه هستند منتشر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جوانان باید در زمینه مسائل اسلام آگاهی داشته باشند، گفت: مراسم‌های مذهبی باید به صورت مناسب برگزار شود تا جوانان از مسائل اسلام آشنایی و آگاهی پیدا کنند.


5282477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است