استانی 18:58 - 28 آذر 1397

مسئولان به مطالبات اساسی رانندگان حمل و نقل کالا و بار پاسخ دهند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سیار مه، در مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه استان قزوین که روز چهارشنبه در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: ۸۶ شرکت حمل و نقلی و ۹۴۰۰ دستگاه خودرو در استان فعالیت می کنند و در خدمت مردم هستند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان باری استان جابجا شد و این گروه همچنان در خدمت اقتصاد و مردم کشور است.

سیارمه بیان کرد: باید به مطالبات فعالان این عرصه پاسخ داده شود و مسئولان صدای مظلومیت جان برکفان جاده را بشنوند که به نظر می رسد پس از این همه فریادها آن را شنیده اند ولی امیدواریم پیگیر باشند.

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل و نقل استان قزوین تصریح کرد: همین رانندگان در سال ۶۲ حماسه آفریدند و امروز هم آماده خدمت هستند اما باید مسئولان هم به نیازهای انها توجه کنند.

وی گفت: آقای غفاری از پیش کسوتانی بود که در سال ۶۲ در هدایت رانندگان برای خلق حماسه روز ۲۶ آذر نقش داشتند و امروز در جمع ما حضور دارند و باید مورد تکریم قرار گیرند.

سیارمه تصریح کرد: بیمه رانندگان در مجلس پنجم تصویب شد و در سهمیه پرداخت حق بیمه رانندگان قرار شد در بودجه ۹۸ دیده شود.

وی بیان کرد: از مطالبات رانندگان می توان به بیمه، معیشت، لاستیک و تعیین واقعی قیمت کالا اشاره کرد و از مسئولان انتظار داریم از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد برای حل مشکلات استفاده شود.

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل و نقل استان قزوین یادآورشد: از وزیر راه و شهرسازی و مدیران و نمایندگان انتظار داریم در تصمیم گیری ها از نظر تشکلها استفاده کنند.

وی بیان کرد: تقسیم عادلانه بار، و بررسی مجدد موضوع سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان که تصویب شد اما شورای نگهبان رد کرد و متوقف شد از درخواستهای رانندگان است که رئیس مجلس قول داده به جریان بیفتد.

سیار مه اضافه کرد: نوسازی ناوگان و تامین قطعات مورد نیاز بویژه لاستیک از دیگر درخواستهای رانندگان استان قزوین است.

در ادامه محمد اسماعیل غفاری از پیش کسوتان صنعت حمل و نقل اظهارداشت: در دو دهه گذشته توانستیم بیمه رانندگان را پایه گداری کنیم و امروز این موضوع دغدغه فعالان را رفع کرده است.

وی بیان کرد: کسانی که در این صنعت قاچاق کالا دارند در پوستین راننده خود را پوشانده اند و راننده نیستند و رانندگان واقعی نان حلال به خانه می برند.

غفاری با انتقاد از مسئولان که صدای اعتراض رانندگان را نشنیدند اظهارداشت: رانندگان ناله کردند اما صدایشان شنیده نشد، هیچ راننده ای حاضر نیست اقتصاد کشور آسیب ببیند اما برای حل مشکلات خود باید چه کند.

وی یادآورشد: وقتی یکی از مسئولان در حرکتی اشتباه اعلام کرد برای هر بار دو خودرو داریم و آنقدر ماشین داریم که رانندگان باید برای گرفتن بار التماس کنند ریشه نارضایتی گذاشته شد و کسی به فکر چاره نشد.

این پیش کسوت رانندگان تصریح کرد: باید از وجود مدیرانی خوش فکر و دلسوز استفاده شود تا دغدغه حل مشکلات رانندگان را داشته باشند تا دیگران سسوء استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: همه ما رانندگان سربازان ۲۶ آذر هستیم که با یک پیام امام راحل با جهاد تخلیه توانستیم بنادر را تخلیه و به مردم خدمت کنیم اما چه شد این زحمتکشان دچار خسارت شدند.

غفاری بیان کرد: کسانی که در جاده ها شیشه خودروها را شکستند و مشکل امنیتی ایجاد کردند هرگز راننده نبودند بلکه ناجوانمردان بودند که در کنار ما پنهان شدند و ما آنها را نشناختیم تا خودمان برخورد کنیم.

وی اضافه کرد: انقلاب بسادگی بدست نیامده که اجازه دهیم براحتی آسیب بیبنند لذا رانندگان مراقب باشند و مسئولان هم بدانند راننده واقعی زحمتکش، ولایی و دلسوز کشور و مردم و سرباز ولایت هستند و همانگونه که در زمان جنگ، جانمان را در طبق اخلاص گداشتیم، امروز هم در خدمتیم اما از مسئولان انتطار مساعدت داریم تا به مطالبات پاسخ دهند.

در ادامه از خانواده راهدار فقید قاسم کارگر که در راه انجام وظیفه جان باخته بود و ۳۰ تن از راهداران، رانندگان، شرکت های حمل و نقل و ماموران پلیس راه نمونه استان تجلیل شد.


10004692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است