فرهنگی‌هنری 22:20 - 26 آبان 1397
حسین انتظامی که مدتی قبل نسبت به اجرای سریع قانون منع به کارگیری بازنشستگان واکنش نشان داده و آسیب‌ها و خطرهای اجرای این طرح را گوشزد کرده بود، در نهایت جایگزین محمدمهدی حیدریان، رئیس بازنشسته سازمان سینمایی شد.

انتظامی، از تکذیب مدیریت تا سرپرستی در سازمان سینمایی

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه انتظامی - دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - چندی پیش حضور خود را در مقام ریاست سازمان سینمایی در فضای مجازی تکذیب کرده بود، اما سرانجام شایعه‌ها رنگ واقعیت گرفت و او بر مسند مدیریت سینمای کشور نشست، هرچند فعلا حکمش فقط به عنوان سرپرست سازمان سینمایی صادر شده است. 

او که شهرتش بیشتر به‌خاطر فعالیت‌های مطبوعاتی‌اش بوده، در این عرصه (مطبوعات) سابقه‌ای طولانی داشته و پایه‌گذار مؤسسه و مدیرعامل روزنامه جام‌جم در سال ۱۳۷۹ است.

این مدیر ۵۱ ساله‌ متولد شهر مقدس مشهد، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فرآیند در دانشگاه صنعتی شریف و مهندسی شیمی گرایش انرژی در دانشگاه آزاد است که در رشته مدیریت استراتژیک نیز مدرک دکتری دارد. 

انتظامی از اواخر دهه ۶۰ فعالیت مطبوعاتی داشته و به عنوان مدیر دفتر روزنامه قدس در تهران و بعد مدیرکل مطبوعات داخلی، قائم مقام نشریات ابرار، موسس اولین سایت آنلاین یک روزنامه (جام جم آنلاین) در این عرصه حضور داشته است. 

مدیریت مطبوعاتی حسین انتظامی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ در روزنامه همشهری به عنوان مدیرعامل مؤسسه همشهری و مدیرمسئول روزنامه ادامه پیدا کرد و در همین مقطع سخنگوی شورای عالی امنیت ملی هم بوده است.

شش دوره متوالی نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات و ریاست بر شورای سیاست‌گذاری گروه رسانه‌ای خبر، از دیگر فعالیت‌های انتظامی است؛ تا اینکه در دولت یازدهم به سمت معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد، اما این مسیر ادامه پیدا نکرد و در دی‌ماه سال ۹۶ سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ ـ او را به عنوان دستیار ارشد خود منصوب کرد.

رفتن انتظامی از معاونت مطبوعاتی واکنش‌های زیادی را در پی داشت و بسیاری از اهالی رسانه و حتی برخی هنرمندانی که سابقه فعالیت مطبوعاتی داشتند، یادداشت‌هایی را در تقدیر از او نوشتند. 

او اخیرا  در واکنش به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «می‌دانم نوشته زیر خودزنی است و در فضای امروز نه تنها خریدار ندارد، بلکه جوانان را که ساکنان اصلی دنیای مجازی هستند دلگیر می کند؛ اما اجازه می‌خواهم نظر و یافته های خود را صادقانه مطرح کنم:

در شرایط امروز، اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به کشور ضربه می‌زند و شاید سالها بعد معلوم شود بیگانگان‌ از خیرخواهی طراحان در تعیین مهلت دوماهه بیشترین بهره را برده‌اند. دولت البته در مقابل اجرای این قانون تسلیم است، حتی به نوعی استقبال کرده و هیچ موضعی نمی‌گیرد که نشانگر نارضایتی از آن باشد. بیش از ۱۲۰ مدیر ارشد دولتی مشمول این قانون هستند. چندین استاندار در این زمره‌اند. بعضی از آنان اداره استانهای جدار مرزی را به عهده دارند. مدیران وزارتخانه‌های صنعتی و اقتصادی، بویژه برای شرایط امروز کشور، یک سرمایه تلقی می‌شوند. من چون اصالتا نفتی هستم، ارزش منحصر به فرد پیران صنعت نفت را می‌دانم. آقای زنگنه را ببینید. کسانی که با اوپک و پیچیدگی‌های آن آشنایند می‌فهمند او به اتکای روحیه جنگنده و تجربه شخصی خود و تیمی مجرب، چه دستاوردهایی برای کشور داشته است؛ هر چند روحیه ضد تبلیغاتی او مانع می‌شود که دستاوردهای بزرگ خود را به رخ مردم بکشد و برای آنها فاکتور صادر کند. خود مهندس زنگنه مشمول این قانون نیست اما همکاران مؤثر او مشمولند.

 بسیاری از ۱۲۰ نفر مشمول این قانون را می‌شناسم؛ واقعا به صندلی نچسبیده‌اند. مدیرانی هستند که عافیت‌طلبی ایجاب می‌کرد مسئولیت نپذیرند، در کنجی بنشینند و با نوه‌هایشان بازی کنند. آنها نمی‌دانند و شاید هم می‌دانند دیگر انرژی دوره جوانی خود را ندارند و مثل۳۰-۲۰ سال پیش نمی‌توانند روزی ۱۵ ساعت کار کنند اما می‌کنند. آنان برکت مدیریت کشور هستند. این روزها رفتاری با آنها می‌شود که انگار باید سرافکنده باشند. با سرمایه‌های خود اینگونه بی‌رحمانه رفتار نکنیم. برهه‌ای که کشور در شرایط خاص و شاید فوق‌العاده قرار دارد، کدام کشور تیشه به ریشه خود می‌زند؟ من اصلا نمی‌گویم این قانون اجرا نشود؛ خودم هم هر جا بوده‌ام جوانگرایی داشته‌ام بلکه می‌گویم این قانون به‌جای اجرای فوری، به‌صورت تدریجی و مثلا در ۱۰ ماه اجرا شود؛ یعنی دستگاه‌ها موظف باشند هر ماه ۱۰ درصد از مشمولان را مرخص کنند.»

انتظامی همچنین مدتی قبل در پی برخی شایعات که حکایت از حضور او در سازمان سینمایی به جای محمدمهدی حیدریان داشت، در فضای مجازی اعلام کرد که این موضوع صحت ندارد ولی گویا از میان دیگر نام‌هایی که شنیده می‌شدند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درنهایت هیچ فرد دیگری را نتوانسته پیدا یا شاید هم به مدیریت در سازمان پرحاشیه و پرمسئولیت سینمایی راضی کند.

به هر حال، ریاست یا فعلا سرپرستی حسین انتظامی، دور دیگری از سازمان سینمایی کشور را رقم خواهد زد. البته محمد مهدی حیدریان اخیرا درباره جانشین خود در سازمان سینمایی و اینکه چه پیشنهادی به او می‌دهد، عمل در چارچوب برنامه تدوین شده در دوران خود را توصیه کرده و گفته بود: قاعدتا تعهدی که وزیر ارشاد از ایشان خواهد گرفت هم عمل به همین برنامه خواهد بود. 

انتهای پیام


9975910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار قوانین جدیدی را اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است