سیاسی 16:37 - 03 اردیبهشت 1393
مصباحی مقدم در دیدار با رئیس کمیسیون مالی مجلس سنای فرانسه:
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تلقی مثبت ملت ایران و فرانسه گنجینه با ارزشی برای توسعه و تقویت روابط دو جانبه است، گفت: اظهارات مداخله جویانه آمریکا نباید خدشه‌ای به روابط ایران و فرانسه وارد کند.

اظهارات مداخله‌جویانه آمریکا نباید خدشه‌ای به روابط ایران و فرانسه وارد کند

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دیدار با فیلیپ مارینی رئیس کمیسیون امور مالی فرانسه که امروز چهارشنبه 3/2/93 صورت گرفت، با اشاره به پیشینه طولانی روابط ایران و فرانسه اظهار داشت: تلقی مثبت ملت ایران و فرانسه گنجینه با ارزشی برای توسعه و تقویت روابط دو جانبه در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین است که نباید با اقدامات یکجانبه‌گرایانه یا اظهارات مداخله‌جویانه خدشه‌ای بر آن وارد کرد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش سطح مبادلات اقتصادی دو کشور در سایه تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران افزود: با توجه به فضای جدیدی که در بعد بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، اکنون باید با مساعی مشترک و استفاده از ظرفیت های عظیم دو کشور سعی در ارتقای روابط اقتصادی و تجاری فی مابین به سطحی قابل قبول و متناسب داشته باشیم.

مصباحی مقدم در ادامه این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با قدرت‌های جهانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دکترین دفاعی خود سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی را مدافع خطر ندانسته بلکه این گونه سلاح‌ها را منشا خطر می‌داند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با قبول NPT و پذیرش نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای خود حسن نیت خود را نشان داده است.

وی فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحریم‌ سلاح‌های هسته‌ای را به هیأت پارلمانی فرانسوی گوشزد کرد و ادامه داد: صراحت فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحریم تولید، نگهداری و استفاده از سلا‌ح‌های کشتار جمعی به ممنوعیت تولید این سلاح‌ها جنبه دینی داده است.

فیلیپ مارینی رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: سفر هیأت فرانسوی با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی ایران بوده و آغازی برای گسترش روابط دو جانبه دو کشور است.

وی افزود: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 امیدواریم با توافق نهایی شاهد رفع تحریم‌های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی دو کشور باشیم.

رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه در پایان این دیدار درباره امور بانکی،‌بورس، بودجه و فعالیت اقتصادی تحت نظارت مجلس شورای اسلامی با همتای ایرانی نیز رایزنی و گفت‌وگو کرد.

یوناتن بت کلیا و عیسی امامی نیز در این دیدار حضور داشتند که نظرات خود را در مورد چشم‌انداز روابط اقتصادی دو کشور جداگانه بیان کردند.


3561024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل اقدام کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی پنج پیشنهاد ایران را برای کاستن از آسیب‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی غرب مطرح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سلاجقه گفت: سد کجکی افغانستان که ۱۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی آن است سر ریز پیدا کرد و بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ خلبان واحدی اظهار کرد: نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای نگهبان گفت: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل مشارکت در تاسیس ساواک از زبان معاون حقوقی رئیس‌جمهور منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است