استانی 09:17 - 30 تیر 1397
رئیس پارک ملی کرخه گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون حدود 19 هکتار از جنگل‌های پارک ملی کرخه و منطقه حفاظت‌شده این پارک طعمه حریق شده است.

وقوع آتش‌سوزی در 19 هکتار از جنگل‌های پارک ملی کرخه در دو ماه گذشته

محمد الوندی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص میزان و وسعت آتش‌سوزی‌های مارک ملی کرخه اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری که با آغاز فصل گرما آتش‌سوزی‌ها در پارک ملی کرخه آغاز می‌شود تاکنون حدود 25 مورد ماموریت اطفای حریق انجام شده است که در برخی از این ماموریت‌ها آتش به جنگل سرایت نکرده بود.

وی افزود: حدود 10 ماموریت از مجموع ماموریت‌های انجام شده نیاز به اطفای حریق و زمان طولانی داشتند و در این آتش‌سوزی‌ها حدود 19 هکتار از جنگل‌های پارک ملی کرخه و منطقه حفاظت‌شده این پارک طعمه حریق شد.

رئیس پارک ملی کرخه تصریح کرد: پوشس گیاهی عمده مناطقی که دچار آتش‌سوزی شده، پده، گز و درختانی مثل کهورک بوده است.

الوندی عنوان کرد: سال گذشته در این بازه زمانی در 14 ماموریت آتش‌نشانی حدود 310 هکتار از جنگل‌های پارک ملی کرخه در آتش سوخت.

وی ادامه داد: امسال عملیات‌های اطفای حریق نسبت به سال گذشته کاهش چندانی نداشته است. با این حال وسعت آتش‌سوزی‌های سال گذشته بیشتر بود زیرا آتش‌سوزی در محلی که دسترسی به آسانی مقدور نبود، رخ می‌داد و همین امر موجب تاخیر در مهار آتش و زیاد شدن وسعت آتش‌سوزی می‌شد.

رئیس پارک ملی کرخه علت عمده این آتش‌سوزی‌ها را عمدی دانست و گفت: معمولا کشاورزان باقی‌مانده کاه و کلش مزارع را آتش می ‌نند و آتش از اراضی کشاورزی به جنگل سرایت می‌کند. همچنین برخی مواقع کشاورزان به دلیل اینکه پوشش گیاهی مزارعشان جنگلی و بسیار انبوه است و پناهگاه گراز شده و موجب وارد شدن خسارت به اراضی آنها می‌شود، به طور عمد اقدام به این آتش زدن مزارع می‌کنند.

انتهای پیام


9848205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است