علمی فناوری 14:21 - 28 دی 1397
نتایج طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین شهر گرگان از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) استان گلستان ارائه شد.

ارائه نتایج طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین گرگان

به گزارش ایسنا، نتایج طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین شهر گرگان در نشست تخصصی "حاشیه‌نشینی، هویت بیگانه از متن" به منظور بررسی ابعاد حاشیه شهر گرگان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، رئیس جهاددانشگاهی استان، رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون و کار استان، معاونین فرمانداری های گنبدکاووس، کلاله و گالیکش، عضو کارگروه آسیب های اجتماعی و نمایندگانی از شهرداری گرگان، بهزیستی، دادگستری، راه و شهرسازی، کمیته امداد، ورزش و جوانان و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در سالن جلسات جهاد دانشگاهی گلستان برگزار شد.



هدف از برگزاری این نشست ارائه نتایج طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین شهر گرگان که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) استان گلستان برای نیروی انتظامی استان انجام گرفت و بیان نقطه نظرات تخصصی دستگاه‌های مرتبط با موضوع حاشیه‌نشینی بود.



مهندس رضا ثقفی، رئیس جهاددانشگاهی گلستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از سرفصل‌های کاری خود در حوزه پژوهش و فرهنگی را موضوع آسیب‌های اجتماعی انتخاب کرده است.



وی از مسئولین دستگاه‌های مرتبط با حاشیه‌نشینی خواست که نقطه نظرات خود را برای کمک به جهاد دانشگاهی در این موضوع مطرح کنند.



رئیس جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین گرگان، تصریح کرد: انجام پژوهش، شرایط را برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیران مهیا می‌کند.



ابراهیم شهبازی، مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) استان گلستان در ادامه این نشست گفت: این طرح را برای نیروی انتظامی انجام دادیم و قصد داریم سایر دستگاه‌های مرتبط با حاشیه‌نشینی نیز از نتایج آن آگاه شوند و نظرات خود را در این باره بیان کنند.



وی اظهار کرد: در این طرح ۵ محله قزاق محله، انجیراب، کوی محتشم، اسلام آباد، کوی عرفان از سوی نیروی انتظامی برای بررسی آسیب‌های اجتماعی به ما معرفی شد.



مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) استان گلستان بیان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح، شناخت ویژگی‌های حاشیه‌نشینی شهر گرگان و آسیب‌ها و راهبردهای پیشگیرانه از آن بوده است.



شهبازی در ادامه به ارائه نتایج حاصل از این پژوهش در بخش‌های مختلف از جمله بررسی تعداد مهاجرین ساکن در این مناطق، مشکلات مردم، خواسته‌های مردم، وضعیت رفاهی مردم، عملکرد دستگاه‌های متولی از دید مردم و غیره پرداخت.



بعد از ارائه طرح توسط مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) گلستان، نمایندگان دستگاه‌های متولی به طرح نقطه نظرات خود درباره این پژوهش پرداختند.

شیبک، معاون سیاسی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در پایان این نشست اعلام کرد که فرمانداری آمادگی آن را دارد که جهاددانشگاهی این طرح را در مناطق حاشیه‌نشین گنبدکاووس نیز اجرا کند.



انتهای پیام


10031138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است