بین‌الملل 12:48 - 04 اردیبهشت 1393
مادرید- ایرنا- گروه شبه نظامی ˈفارکˈ با انهدام تنها پلی که شهر ˈماپیریپانˈ را در کلمبیا به بقیه کشور متصل می کرد، ارتباط این شهر را با سایر شهرها قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، ˈخورخه ایوان دوکهˈ شهردار ماپیریپان گفت : شورشیان فارک با یک قایق به پل نزدیک شدند و مواد منفجره را زیر پایه های آن کار گذاشتند.



به گفته دوکه، پس از انفجار ، این پل از وسط نصف شد و به داخل رودخانه افتاد .



پس از انفجار، مقامات محلی شهر ، نشست فوق العاده برگزار کردند تا راه حلی برای مشکل قطع ارتباط پیدا کنند زیرا اکنون فقط یک جاده خاکی درمیان منطقه جنگلی و پر از گل برای آنها مانده که شهر را دور می زند و هشت ساعت طول می کشد که از آن عبور کنند .



مقامات محلی گفتند برای رفع مشکل کنونی، باید یک پل فلزی در محل نصب شود اما قبل از آن باید در انتظار نیروهای ارتش باشند تا که منطقه را بازرسی و آن را از مواد منفجره و شبه نظامیان پاک سازی کند .



این نخستین حمله با مواد منفجره علیه زیر ساخت ها از آغاز سال جاری میلادی در این منطقه است .



گروه چریکی فارک که به عنوان شاخه نظامی حزب کمونیست کلمبیا فعالیت می کرد، در سال های ۱۹۶۴-۱۹۶۶ در کشور کلمبیا تأسیس شد.



این گروه موسوم به نیرو های مسلح انقلابی کلمبیا (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) است که غالباً با حروف اول نامش فارک خوانده می شود.



به نوشته منابع غربی فارک در ابتدای کار تنها به مبارزات مسلحانه در قالب تاکتیک های چریکی می پرداخت اما طی سال های دهه 1980 قاچاق مواد مخدر را نیز به فعالیت های خود افزود و رسماً از حزب کمونیست کلمبیا جدا شد و ˈحزب کمونیست در خفای کلمبیا ˈ را تأسیس کرد.



فارک عمده قوای خود را در جنگل های واقع در مناطق جنوب کلمبیا متمرکز کرده است و یکی از پایگاه های اصلی این گروه در یکی از کوهپایه های آند واقع است.



فارک از سال 2013 وارد مذاکره با دولت کلمبیا شد.



اروپام **1234**1446

انتهای پیام /*




3565833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است