بین‌الملل 17:02 - 09 بهمن 1398
وزارت خارجه سودان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، درباره اعزام سودانی‌ها از امارات به لیبی تحقیق می‌کند. همچنین خارطوم طی دو روز گذشته صحنه تظاهرات مردمی با هدف درخواست بازگرداندن جوانانی سودانی حاضر در امارات به این کشور بود.

سودان درباره اعزام جوانان سودانی به لیبی تحقیق می‌کند/تظاهرات در خارطوم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت‌ خارجه سودان اعلام کرد، در حال حاضر درباره موضوع انتقال سودانی‌ها به تأسیسات نفتی لیبی پس از تعیین آن‌ها از سوی شرکت امارات به عنوان گارد امنیتی تحقیق می‌کند.

در این بیانیه آمده است، وزارت‌خارجه برای بررسی موضوع انتقال گارد امنیتی به تأسیسات نفتی لیبی با مقامات اماراتی در حال رایزنی است. این در حالی است که مسؤولان اماراتی تاکنون به درخواست پیگیری این موضوع پاسخی نداده‌اند.

منابع می‌گویند، شرکت "بلک شیلد" امارات ۳۰۰۰ جوان سودانی را از طریق آژانس‌های استخدام محلی برای کار به عنوان گارد امنیتی در امارات به عضویت گرفته است اما زمانی که این جوانان به آنجا رسیدند به مدت سه ماه استفاده از تمامی سلاح‌ها از جمله سلاح سنگین را آموزش دیده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این جوانان پس از آموزش به یمن و لیبی اعزام شده‌اند. اقدامی که اعتراضات دولتی و مردمی سودان را برانگیخته است.

همچنین خارطوم طی دو روز گذشته صحنه تظاهرات در محکومیت سربازگیری صدها سودانی توسط امارات و اعزام آن‌ها به یمن و لیبی بود. صدها معترض روز سه‌شنبه کمربند نظامی را شکسته و در حالی که یادداشت درخواست بازگشت جوانان سودانی از امارات را در دست داشتند وارد وزارت خارجه سودان شدند.

این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که ۵۰ جوان سودانی از صدها جوانی که برای کار به عنوان گارد امنیتی به امارات رفته بودند، بازگشتند اما تعداد زیادی از آن‌ها به لیبی و یمن اعزام شده‌اند. این جوانان به محض ورود به خارطوم در مقابل سفارت امارات تجمع و اعلام کردند، تا زمان دریافت وجوهات مالی که دولت امارات متعهد شده در این مکان اعتصاب خواهند کرد.

طبق اظهارات یکی از جوانان سودانی که به بنغازی اعزام شده بود، مقامات امارات حدود ۱۵۰ جوان سودانی را به ابوظبی بازگردانده‌اند اما بیش از ۱۰۰ تن هنوز در لیبی حضور دارند.

وزارت خارجه دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد، وارد کردن جوانان سودانی به جنگ لیبی توسط امارات اقدامی وحشیانه و ضد انسانی است و از شورای امنیت خواست در این باره اقدامات لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام


10368088
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است