استانی 20:47 - 28 تیر 1397

آب زنجیره فولاد از آبهای سطحی تأمین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی بعد از ظهر امروز پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی محل احداث واحد تولید آهن اسفنجی ۸۰۰ هزارتنی در راستای اجرای زنجیره فولاد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان قروه اظهار داشت: زنجیره فولاد کردستان در کل سالانه با ۴.۵ میلیون تن استخراج کان‌سنگ‌آهن، ۲.۵ میلیون تن کنسانتره، ۲.۵ میلیون تن گندله، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱.۵ میلیون تن ورق گرم فولادی تعریف شده است.

به گفته وی بالانس خوراک این زنجیره بسیار مورد توجه بوده و به همین دلیل با مشارکت ۴۴ درصدی ایمیدرو، ۲۰ درصدی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، ۲۰ درصدی توسعه و تجهیز امداد و ۱۶ درصدی کیمیا معادن سپاهان در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

احمدی از ثبت شرکت های مذکور در سنندج و گردش مالی این شرکت ها در استان گفت و به انجام خدمات مشاوره ای پس از دریافت مجوزهای لازم اشاره کرد.

وی همچنین از اعلام آمادگی دو شرکت برای اجرای پروژه به صورت فایناس خبر داد و افزود: در قدم نخست قرار است مشاور مادر برای این پروژه بگیریم لذا سعی داریم با جذب مشارکت خارجی یا استفاده از صندوق توسعه ملی، طرح زنجیره فولاد را به سرعت عملیاتی کنیم.

مجری طرح احداث زنجیره فولاد کردستان با اشاره به اینکه می خواهیم خوراک این مجموعه پایدار باشد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که پهنه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتری در دیواندره برای اکتشفاف در این زمینه واگذار شود.

محمدرضا احمدی در ادامه به تأمین آب برای واحدهای فولادی اشاره کرد و گفت: در زمینه آب با مشکل ویژه‌ ای روبرو نیستیم چرا که مطالعاتی در این زمینه انجام شده و قرار است از محل آب های سطحی تخصیص آب به این پروژه صورت گیرد.


9847175
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است