فرهنگی‌هنری 11:03 - 07 آذر 1400

سلسله نشست‌های «دین و سکولاریسم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون اندیشه جوان قصد دارد در سلسله نشست‌هایی به موضوع «دین و سکولاریسم» بپردازد.

نشست اول روز یکشنبه هفتم آذر ماه با موضوع «بنیان های الهیاتی سکولاریسم در غرب» و با سخنرانی عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

نشست دوم روز دوشنبه هشتم آذر ماه با موضوع «اسطوره خشونت مذهبی» و با سخنرانی سجاد صفار هرندی مدرس و محقق جامعه شناسی برگزار می شود.

نشست سوم روز سه شنبه نهم آذر ماه با موضوع «آیا اسلام می تواند سکولار باشد؟» و با سخنرانی سجاد ایزدهی هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

نشست آخر هم روز چهارشنبه دهم آذرماه با موضوع «انقلاب اسلامی و روند سکولاریسم» برگزار می شود که در این نشست علیرضا شجاعی زند هیت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیژن عبدالکریمی، هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

سکولاریسم نوعی ایدئولوژی است که ریشه در اخلاق طبیعی دارد و مبتنی بر وحی و امور مافوق طبیعی نیست. تفکر سکولار به دنیوی و ناسوتی ساختن دین نظر دارد و منطق لاییک به جداانگاری دین از سیاست توجه دارد.

در نسبت دین با سکولاریسم می بایست به اهداف دین و نسبت دین با سیاست توجه نمود و بهترین منبع برای روشن کردن اهداف دین از منظر اسلام، قرآن و احادیث است. و در جامعه ایران پس از انقلاب اسلامی نیز یکی از موضوعات مهم کمیت و کیفیت دین‌داری در جامعه است که در این خصوص عملکرد جمهوری اسلامی در دهه‌های پیشین دیدگاه های مختلفی مطرح شده است که از آنجمله گروهی معتقدند باعث افزایش کمی و کیفی دین‌داری در میان مردم شده است و دیدگاه دوم معتقد است موجب کاهش کیفیت دین‌داری در میان افراد جامعه شده و به عرفی‌شدن بسیاری از امور دینی منجر شده است.

تمامی این نشست ها ساعت ۲۱ از طریق صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon_org پخش می‌شود.


11340057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است