مسعود هاشمی در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: نظام آموزشی براساس این طرح به 3-3-6 تغییر کرده است.
وی اظهار کرد: با این طرح در هر زیرمجموعه از آموزش و پرورش تغییر را شاهد هستیم.
هاشمی با بیان اینکه در این طرح معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انتخاب میشود، ادامه داد: آموزش فلسفه به کودکان در این مدل با روشهای نوین انجام میگیرد و فقط شامل دبیرستان و دانشگاه نمیشود. در این طرح دانشآموزان با فناوری روز آشنا میشوند.
وی تصریح کرد: باید اجرای طرح گام به گام درست و حسابی طراحی شده باشد نه از روی احساسات انجام شود.
هاشمی افزود: پیام تحول این است که دانشآموزی تربیت کنیم به روز، کارآمد و ایرانی اسلامی و اهداف معنوی در این طرح کاملاً مشخص است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر دانشآموزی با اهداف اسلامی آشنا نباشد یک باسواد خطرناک تربیت میشود و مانند یک سم است.
وی با بیان اینکه رسانهها، مدیران و اولیای دانشآموزان میتوانند نقش موثری در اجرای بهتر این طرح داشته باشند، گفت: والدین امروز برای تعلیم و تربیت دانشآموزان دلواپسند که اکثراً هزینه میکنند.
هاشمی درباره اینکه اولین وظیفه تعلیم و تربیت آگاه کردن است، بیان کرد: اگر مردم آگاه باشند کار اصلی برای اجرای این طرح صورت گرفته و در این بین رسانهها نقش مهمی برای آگاه کردن مردم دارند.
وی اظهار کرد: مهمترین عاملی که میتواند طرح را به هدف برساند توانمندی نیروی انسانی اجراکننده آن است. این طرح به صورت پایلوت و با دقت کامل اجرا میشود که کمترین خطر و افت را در آموزش و پرورش ایجاد کند.
هاشمی با بیان اینکه اگر فضای تربیت فردمحور نباشد و خرد جمعی باشد این طرح بهتر انجام میگیرد، گفت: یکی از آسیبهای برنامهریزی و طراحی در حوزه آموزش و پرورش، فردمحوری است.
انتهای پیام
4746516