بین‌الملل 12:58 - 30 شهریور 1396
روند تحولات نظامی و میدانی در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه و مناطق شمالی سوریه در حالی شدت گرفته است که آمریکا ۲۰۰ کامیون جدید حامل تجهیزات نظامی را برای نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در شمال این کشور به بهانه جنگ علیه داعش فرستاده است. از سوی دیگر، ارتش ترکیه یگان‌های ویژه را به شهرستان ریحانلی در استان هاتای در جنوب این کشور اعزام کرده است.

آمریکا ۲۰۰ کامیون سلاح‌ برای کردهای سوریه فرستاد/ترکیه نیروی ویژه در مرز با سوریه مستقر کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آمریکا ۱۰۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی را در ۱۱ سپتامبر جاری به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه در استان حسکه سوریه اعزام کرد که با عبور از گذرگاه «سیمالکا» عراق وارد این منطقه  شدند. در همین حال حدود ۱۰۰ کامیون دیگر نیز با عبور از همین گذرگاه وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال استان دیرالزور شدند.

تجهیزات نظامی و لجستیکی که کامیون‌ها حامل آن بودند، خودروهای زرهی ضد مین، خودروهای چهار دره نظامی، ذخایر سوخت و مقادیری مهمات و غیره را شامل می‌شد.

پیشتر نیز ایالات متحده صدها کامیون حامل تجهیزات نظامی از جمله سلاح‌های سنگین و مهمات را به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه  ارسال کرد. به طوری که تعداد کامیون‌های ارسالی از ابتدای ژوئن سال جاری به حدود ۱۶۰۰ کامیون می‌رسد.

براساس این گزارش، واشنگتن از سال ۲۰۱۶ حمایت‌های نظامی‌ خود را در اختیار کردهای سوریه قرار می‌دهد.

ترکیه نیروهای ویژه به مرزهای خود با سوریه فرستاد

از سوی دیگر، ارتش ترکیه به منظور تقویت نیروهای مستقر خود در مرزهای مشترک با سوریه یگان‌هایی از نیروهای ویژه را به شهرستان ریحانلی در استان هاتای در جنوب ترکیه اعزام کرده است.

ارتش ترکیه طی روزهای گذشته تجهیزات نظامی را به یگان‌های خود که در مرزهای مشترک با سوریه در دو استان کیلیس و هاتای مستقر هستند، فرستاد.

این تجهیزات شامل تانک، توپخانه، نفربرهای زرهی و تجهیزات نظامی و مهندسی دیگر است.

خودروهای آمریکایی وارد مربع امنیتی نظام سوریه در حسکه شدند

از سوی دیگر، طبق گفته منابع ترکیه، چهار خودروی زرهی آمریکایی تا نزدیکی مربع امنیتی تحت کنترل دولت سوریه در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه پیشروی داشتند.

به گفته منابع نزدیک شدن خودروهای آمریکایی به مربع امنیتی نظام سوریه در شهر حسکه تا به حال سابقه نداشته است و این اتفاق سهوا و به طور اشتباه رخ داده است.

ارتش سوریه بر مربع امنیتی محدودی در داخل این شهر سیطره دارد که شامل ساختمان استانداری، شورای شهر و شعبه امنیت کیفری، فرماندهی پلیس و بخش‌های امنیتی وابسته به سازمان اطلاعات در این شهر می‌شود. این در حالی است که یگان‌های مدافع خلق کرد نیروهای آسایش (پلیسس کرد) بر دیگر محله‌های این شهر کنترل دارند.

انتهای پیام


9428812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است