استانی 16:16 - 03 آذر 1393
تهران - ایرنا - شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) موفق به کسب رتبه دوم جهان در زمینه توسعه خطوط در حال ساخت مترو شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، همزمان با رکوردشکنی شرکت مترو تهران در پیشبرد عملیات حفاری و ساخت تونل و ایستگاه در شش پروژه - 4 پروژه داخل شهری و 2 پروژه خطوط اقماری- به طول حدود 200 کیلومتر، معاونت تحقیقات فنی شرکت مترو به استناد آمارها و اطلاعات اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی(UITP ) گزارشی مقایسه ای تهیه و منتشر کرده است.



براساس این گزارش، در حال حاضر 149 کشور دنیا با طول خط چهار هزار و 900 کیلومتر و جا به جایی روزانه 151 میلیون مسافر در روز دارای سیستم حمل و نقل مترو هستند که از این تعداد 50 شهر در منطقه آسیای جنوب شرقی و استرالیا روزانه رقمی حدود 71 میلیون مسافر را جا به جا می کنند.



کشورهای مشترک المنافع (اتحاد جماهیر شوروی سابق) با 16 شهر دارای مترو به طول 760 کیلومتر، روزانه 16 میلیون مسافر را از طریق خطوط موجود مترو جابه جا می کنند.



منطقه خاورمیانه و کشور ایران نیز در مجموع هفت شهر دارای سیستم مترو با مسافت 300 کیلومتر و جابه جایی روزانه هفت میلیون مسافر هستند که سهم ایران از این تعداد سه شهر و جا به جایی روزانه بیش از سه میلیون مسافر با 190 کیلومتر خط مترو است.



دراین گزارش تصریح شده، سهم اروپا نیز از این سیستم با 45 شهر دارای خط مترو و با دو هزار و 800 کیلومتر طول خط، جا به جایی روزانه 31 میلیون مسافر است.



در آمریکای لاتین هم با 16 شهر و 800 کیلومتر طول خط، سهم جابه جایی روزانه 15 میلیون مسافر را به خود اختصاص داده، آمریکای شمالی نیز با 15 شهر و طول خط یک هزار و 500 کیلومتر، روزانه 11 میلیون نفر از شهروندان را از طریق خطوط مترو جابه جا می کند.



بر اساس این گزارش در شرایطی که متوسط جابه جایی مسافر در شهرهای دارای سیستم مترو در دنیا حدود یک میلیون و100 هزار نفر در روز است، مترو تهران با جابه جایی روزانه افزون بر سه میلیون مسافر، سه برابر متوسط جهانی در این زمینه کارایی دارد.



این گزارش می افزاید؛ در حال حاضر 523 خط مترو در دنیا با طول چهار هزار و 900 کیلومتر و تعداد هشت هزار و 981 ایستگاه وجود دارد که سالانه حدود 47 میلیارد مسافر را جا به جا می کند، این در حالی است که مترو ایران(بالاخص مترو تهران) از نظر خطوط در حال بهره برداری در رتبه بندی جهانی در رتبه پانزدهم قرار دارد.



از جهت طول خطوط در حال ساخت منتهی به دوره زمانی کوتاه مدت جهت بهره برداری نیز، مترو تهران در رتبه دوم با حدود 22 کیلومتر خط در حال ساخت و آماده بهره برداری در کوتاه مدت شامل بخش شمالی خط سه و خط فرودگاه مهرآباد قرار دارد.



همچنین مترو تهران در رتبه بندی پایتخت های دنیا و از جهت تعداد خطوط رتبه نهم، از نظر تعداد ایستگاهها در جایگاه یازدهم، از حیث تعداد جابه جایی روزانه مسافر در رده نهم و از نظر جابه جایی سالانه مسافر و مسافر به کیلومتر در رتبه هشتم دنیا قرار دارد.



تهرام/1393/ 1625 /1596

انتهای پیام /*


5260809
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است