اقتصادی 18:39 - 30 مهر 1397
رییس سازمان بورس اعلام کرد
رییس سازمان بورس می‌گوید طی ۷ ماهه سال جاری در ارزش معاملات بورس و فرابورس رکورد جدیدی ثبت شده است. او تاکید کرد که ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران است.

ابزارهای مالی جدیدی در راه بازار سرمایه ایران

به گزارش ایسنا، شاپور محمدی-  رییس سازمان بورس اوراق بهادار - امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با اشاره به ویژگی‌ها و مختصات بازار سرمایه ایران گفت: بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش بورس و فرابورس است که این آمار ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است.

وی افزود: ارزش معاملات در ۷ ماهه سال جاری ۲۶۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد زیادی داشته و در هفت ماه از رکورد سال قبل عبور کردیم. میزان بازدهی که در بورس و فرابورس کسب کردند، ۹۵ و ۹۲ درصد است.

محمدی اضافه کرد: ۵۹۰ شرکت در بورس و فرابورس ثبت شده‌اند که این تعداد در ۴۰ رشته فعال‌اند. از جمله این صنایع پتروشیمی، بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های خدماتی، های‌تک و امثال این‌ها هستند.

وی ادامه داد: معاملاتی که در بورس کالای ایران انجام می‌شود، تنوع زیادی دارد؛ محصولات مختلفی از جمله محصولات کشاورزی و فلزی در بورس کالا معامله می‌شود. هم‌چنین معاملات آتی سکه طلا در بورس کالا انجام می‌شود.

رییس سازمان بورس با بیان عملکرد بورس انرژی گفت: در بورس انرژی برق یا الکتریسیته معامله می‌شود و امیدواریم نفت خام نیز در بورس انرژی معامله شود و البته در حال حاضر نفت کوره در بورس انرژی معامله می‌شود.

وی افزود: بازار سرمایه ایران در ابزارهای مالی تنوع بی‌نظیری دارد. صکوک‌اجاره، سهام، اوراق منفعت، اوراق جعاله و دیگر اوراق اسلامی را درایران داریم. این اوراق اسلامی می‌تواند برای اکثر کشورهای مسلمان جذاب باشد.

محمدی ادامه داد: از نظر نهادهای مالی بیش از ۶۰۰ نهاد در ایران فعال است. بازار بدهی ایران گسترش خیلی خوبی پیدا کرده و الان به بیش از ۸۰ میلیارد تومان رسیده است. از نظر میزان افشا، چهار بار صورت‌های مالی شرکت تا در بورس‌های ایران افشا می‌شود و ۱۲ بار تولید افشا می‌شود که در بورس‌های منطقه نمونه است.

وی تاکید کرد: تا پایان سال، ابزار آتی روی سبد سهام فروش استقراضی و ابزار وارانت، ابزار تامین مالی بیمه اتکایی و ابزار بدهی رویدادهای طبیعی در بازار سرمایه ایران راه‌اندازی می‌شود. مهم‌ترین هدف علاوه بر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی است.

انتهای پیام


9951135
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است