استانی 21:16 - 24 خرداد 1397

بازدید استاندار از پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان ، مجید خدابخش با حضور در کتابخانه مرکزی تبریز، از بخش‌های مختلف این کتابخانه ازجمله کتابخانه نابینایان، بخش کودک و نوجوان، گنجینه نشریات و نسخه‌های خطی، قرائت‌خانه و سالن مطالعه، مخزن کتاب و بخش امانت بازدید کرد.

وی همچنین از پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز که در زمین وقف‌شده از سوی خانواده قره‌چمنی در حال ساخت است بازدید کرد.

عملیات اجرایی این پروژه که به‌عنوان قرائت‌خانه و سالن مطالعه استفاده خواهد شد، در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و در دو طبقه از سال 1396 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تبریز شهر اولین‌ها در حوزه فرهنگ است، گفت: کتاب بهترین نماد فرهنگی است و باید تلاش کنیم کتاب‌خوانی از نظر نرم‌افزاری و فضاهای فیزیکی توسعه یابد.

خدابخش با اشاره به وجود 420 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی تبریز، گفت: خوشبختانه امکانات خوبی در این کتابخانه ایجاد شده و امکان استفاده از آن برای تمام اقشار جامعه وجود دارد.

وی افزود: وجود بخش‌هایی مانند کتابخانه نابینایان و گنجینه نسخه‌های خطی که برخی از آنها ثبت ملی و برخی نیز ثبت جهانی شده‌اند، فوق‌العاده ارزشمند است و باید برای حفظ این سرمایه‌های عظیم فرهنگی و تحویل آن به آیندگان تلاش کنیم.

خدابخش با قدردانی از خیران کتابخانه‌ساز استان، گفت: خوشبختانه با کمک خیران در حال حاضر سه هزار متر مربع فضای جدید مطابق با استانداردهای بین‌المللی به مجموعه کتابخانه مرکزی تبریز افزوده می‌شود که کمبود فضای مورد نیاز پژوهش‌گران و دانشجویان و دانش‌آموزان برای مطالعه را جبران خواهد کرد.

استاندارآذربایجان شرقی همچنین از اثر فرهنگی و تاریخی ساختمان کتابخانه ملی تبریز و بخش‌های مختلف آن ازجمله کتابخانه تخصصی هنر و ادبیات، موزه کاریکاتور، تالار کمال‌الدین بهزاد و موزه آثار استاد بهتونی بازدید کرد.


9810367
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است