فرهنگی‌هنری 11:19 - 09 آذر 1394
دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حکمی مرتضی رزاق کریمی را به عنوان مسؤول بخش مستند جشنواره فیلم فجر منصوب کرد.

«مرتضی رزاق کریمی» مسؤول بخش مستند جشنواره فیلم فجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در حکم محمد حیدری آمده است:«جناب آقای مرتضی رزاق کریمی،اگر بپذیریم که سینما آینه تمام نمای فرهنگ و هویت یک جامعه است ، سینمای مستند حساس ترین و شفاف ترین بخش این آینه برای انعکاس واقعیت ها به حساب می آید. چنین بخش پر اهمیتی از جشنواره فیلم فجر نیازمند تجربیات ارزشمند حضرتعالی در این حوزه  است. به همین سبب طی این حکم مسوولیت بخش مستند جشنواره سی و چهارم فیلم فجر به جنابعالی سپرده می شود.

از خداوند متعال توفیق روز افزون را برای شما خواستارم».

مرتضی رزاق کریمی متولد 1342 دانش آموخته رشته اقتصاد است . وی از سال 1371 با تاسیس دگا فیلم تهیه وتولید فیلم‌های مستند و داستان مختلف در ایران ، همکار در تولیدات مستند با کشورهای اروپای به ویژه اتریش را آغاز کرد.

حضور در هیات داوری بخش مستند هشتمین دوره جشن خانه سینما، هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ، عضویت در هیات داوری اولین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی ،عضویت در هیات داوری بخش مستند و بخش سینمایی یازدهمین دوره جشن خانه سینما، عضویت در هیات انتخاب نخستین دوره جشنواره مستند سینما حقیقت، عضویت در هیات انتخاب فیلم ایرانی آکادمی اسکار، معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عضو پژوهشکده سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات انتخاب بخش سینمای ایران در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجراز جمله فعالیت های فرهنگی وی است.

وی تهیه کنندگی آثار مستند و سینمایی همچون مجموعه 5 قسمتی خاطراتی برای تمام فصول، مجموعه 28 قسمتی خانواده در ایران با 10 کارگردان از سه نسل سینمــای ایــران ، سفــر به شرق ناشناخته به کارگردانی ولفگانگ تالر ، سفرنامــه تاورنــیه (تولید مشترک با سوئیس) به کارگردانی فیلیپ نیکوله  ، مستند «کریستین» ، مستند «لاله و لادن» ، یاد و یادگــار، این زن حرف نمی زند ، چه کسی امیـر را کشت ، حس پنهـان بر عهده داشته است.  همچنین برخی از فیلم‌های تولید شده درجشنواره‌های داخلی و بین المللی ( فجر، رشد، یادگار، صدا و سیما، ونکوور، مارسی، آمستردام ، کن و برخی دیگر ) حاضر و جوایز و تقدیرنامه‌هایی دریافت کرده اند.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.

http://fna.ir/G8XUTJ

7448641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است