استانی 00:29 - 31 اردیبهشت 1398
طی یک ماه آینده انجام می‌شود؛
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: 450 نفر از کارگران شرکت فرنخ و نازنخ 15 میلیارد تومان مطالبه معوق داشتند که مطالبات 300 نفر به میزان هشت میلیارد تومان پرداخت شد و پرداخت مطالبات باقی‌مانده نیز تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

پرداخت مطالبات کارگران فرنخ و نازنخ پایان می‌یابد

منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تأکید بر این‌که پرداخت مطالبات کارگری از اولویت‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: به‌دنبال پیگیری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مراجع قضایی و با همکاری بانک‌ها پرداخت مطالبات کارگری شرکت نازنخ در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که اولویت پرداخت‌ها در این شرکت با مطالبات کارگری و دیون آنان است، ادامه داد: 450 نفر از کارگران شرکت فرنخ و نازنخ بیش از 15 میلیارد تومان مطالبه کارگری داشتند که در حال تسویه با آنان هستیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون با کارگرانی که کمتر از 60 میلیون تومان مطالبه داشتند تسویه کامل صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود پرداخت این دیون تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

وی بیان کرد: در تسویه مطالبات کارگران شرکت فرنخ و نازنخ بانک‌ها با ستاد اقتصاد مقاومتی استان نهایت همکاری را داشتند چراکه زمین و ملک در رهن بانک‌ها بود که بخشی از آنان را در اختیار ما قرار دادند تا مطالبات کارگران از آن محل پرداخت شود.

حبیبی اشاره کرد: حل مشکلات کارگری از اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان است به همین منظور همه مسئولان باید تلاش کنند تا در سال رونق تولید مشکلات کارگری را رفع کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با تأکید بر اینکه واحدهای تولیدی باید به سمت نوسازی رفته و از تکنولوژی در تولیدات خود بهره گیرند، یادآور شد: بعد از پرداخت مطالبات کارگران، اجرای طرح واحد تولیدی فرنخ و نازنخ در دست اقدام خواهد بود تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، کارگران شرکت فرنخ و نازنخ که اکنون بخش محدودی از آن فعال است، از اواخر دهه 80 با مشکلات دستمزد معوقه و مطالبات کارگری مواجه بودند.

انتهای پیام


10132428
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است